تمهیدات میزبانی نوروز ۱۴۰۲ در شیراز
کد خبر: 4128839
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

تمهیدات میزبانی نوروز ۱۴۰۲ در شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از تمهیدات ویژه میزبانی نوروز و افزایش ظرفیت پارکینگ‌های نوروزی به ۳۰۷۶ واحد در کلان‌شهر شیراز خبر داد.

هادی شه‌دوست شیرازی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز امروز، 27 اسفندماه با بیان اینکه بیشترین اماکن گردشگری و توریستی شهر شیراز در هسته مرکزی شهر واقع شده است، اظهار کرد: با توجه به حجم سفرهای نوروزی، هر ساله در مرکز شهر با مشکل کمبود پارکینگ مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به وجود ادارات، مراکز خرید و آثار تاریخی جاذب سفر که باعث تراکم ترافیکی بالا در معابر به ویژه ایام پایانی سال و تعطیلات  نوروز می‌شود، افزایش تعداد و ظرفیت پارکینگ‌ها می‌تواند به کاهش مشکلات ترافیکی کمک کند.

شه‌دوست شیرازی تصریح کرد: ظرفیت پارکینگ‌های عمومی و دائمی که ۲۱ مورد آن تحت نظارت شهرداری شیراز و ۱۰۳ مورد به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند در حال حاضر حدود ۲۸۹۶۱ دستگاه است که با توجه به ایام پایانی سال جهت رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی با پیش بینی پارکینگ های موقت که تحت نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری فعالیت خواهند کرد بیش از ۳۰۷۶ دستگاه به ظرفیت پارکینگ‌های کلانشهر شیراز اضافه می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تاکید بر افزایش شش برابری ظرفیت پارکینگ‌ها نسبت به نوروز ۱۴۰۱ ادامه داد: در نوروز گذشته ظرفیت پارکینگ‌های موقت به ۵۰۰ واحد می‌رسید که با تمهیدات ویژه در نظر گرفته شده، مذاکره با آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها جهت استفاده از فضای پارکینگ و حیاط این اماکن و همچنین ایجاد پارکینگ‌های موقت در زمین‌های تحت تملک شهرداری ظرفیت پارکینگ‌ها به ۳۰۷۶ واحد افزایش یافت.

وی همچنین خط کشی و تجدید خط کشی معابر شهری، نصب تجهیزات ترافیکی، ساماندهی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر، آماده‌سازی پایانه‌های برون شهری و درون شهری، راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری را از دیگر اقدامات معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری شیراز برای استقبال از سال جدید و مهمانان نوروزی اعلام کرد.

شه‌دوست شیرازی با اشاره به فعالیت مستمر مرکز کنترل مدیریت  ترافیک تصریح کرد: این مجموعه نیز با آغاز به کار سامانه هوشمند  کنترل خودکار تخلفات، آغاز به کار طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها، انتشار پیام‌های ترافیکی در تلویزیون‌های شهری، هوشمندسازی و مکانیزه کردن پارکینگ‌های طبقاتی، فعالیت مستمر سامانه‌های ثبت تخلفات خودرویی،  در ایام نوروز به عنوان چشم شهر به خدمت‌رسانی خواهد پرداخت.

انتهای پیام
captcha