دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد
کد خبر: 4132631
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد

آیین رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره کتابخوانی چهارمحال‌وبختیاری با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان در دفتر امام‌ جمعه شهرکرد برگزار و این جشنواره در استان آغاز شد.

رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، «آیین رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره کتابخوانی چهارمحال‌وبختیاری» امروز، ۲۰ فروردین‌ماه با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان در دفتر امام‌ جمعه شهرکرد برگزار و این جشنواره در استان آغاز شد.

احمد فرهادی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در این آیین در تشریح برخی فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار کرد: معرفی کتاب‌های جدید، برپایی نشست‌های رونمایی و نقد و بررسی کتاب و برگزاری رویدادهای فرهنگی حول کتاب از جمله اقداماتی است که به‌صورت مستمر در ۶۰ کتابخانه عمومی و پنج پیشخان استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۶۰ نشست معرفی کتاب شامل ۱۰ کتاب از نویسندگان استان برگزار شد، همچنين معرفی کتاب به ادارات در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، ایجاد غرفه‌های کتاب کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها، قصه‌گویی و آشنایی با کتاب از دیگر اقدامات در این مراکز فرهنگی بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به اقدامات انجام شده در مناطق روستایی و عشایری اشاره و بیان کرد: در این راستا رویدادهای کتاب‌محور در مناطق روستای و عشایری در کوهرنگ، اردل، لردگان و کیار برگزار می‌شود.

فرهادی با تأکید بر اینکه دست‌اندرکاران کتابخانه‌های عمومی در تمامی این اقدامات به‌دنبال اثرگذاری کارها برای ارتقا و تعمیق ارتباط آحاد جامعه با کتاب هستند، افزود: به‌ویژه در جهت جریان‌سازی و نهادینه ساختن فرهنگ مطالعه تلاش می‌شود اما متأسفانه با وجود رقیبان سرسختی همچون اینترنت و فضای مجازی، با وجود تلاش‌های فراوان شاید نتوانسته‌ باشیم این هدف را محقق کنیم.

وی با اشاره به آغاز دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با ماه مبارک رمضان در استان، توضیح داد: امسال همانند سال‌های گذشته این جشنواره برای چهار رده سنی مختلف طراحی شده است که در کنار پرداختن به موضوع امام هشتم حضرت ثامن‌الحجج(ع)، امسال آشنایی با شخصیت و منظومه فکری امام حسن عسکری(ع) از محورهای اصلی جشنواره کتابخوانی رضوی است.

فرهادی در خصوص رده‌بندی سنی شرکت‌کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی، بیان کرد: این رویداد فرهنگی در چهار رده خردسالان زیر هفت سال، رده کودک از هشت تا ۱۲ سال، نوجوان از ۱۳ تا ۱۷ سال و بزرگسال از ۱۸ سالبه بالا پیش‌بینی شده که ۲ کتاب برای هر رده سنی معرفی شده است.

فرهادی در خصوص قالب‌های جشنواره کتابخوانی رضوی، بیان کرد: این جشنواره در پویش‌های کتابخوانی شامل قصه‏‌گویی، معرفی کتاب، خوانش بخش‏‌هایی از کتاب، هنرهای تجسمی شامل نقاشی، طراحی، کلاژ، خطاطی و خوشنویسی، چهارگزینه‌ای، هنرهای دیجیتال شامل تولید قالب‌‏های دیجیتال مانند پادکست، کلیپ، استاپ‌موشن، پویانمایی، موشن‏‌گرافیک، نقاشی دیجیتال و ...، داستان و شعر شامل نوشتن داستانک و سرودن شعر و دست‌سازه شامل کاغذ برش‌خورده، کتاب‌سازی، روزنامه دیواری برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر، شرکت در این جشنواره، دریافت کتاب‌ها و ارسال آثار می‌توانند به نشانی razavi.samakpl.ir مراجعه کنند.

در این جلسه، تعدادی از مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌ها و نیز خدمات ارائه شده به مراجعان و اعضای کتابخانه‌ها پرداختند.

انتهای پیام
captcha