سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
کد خبر: 4138585
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد

مراسم شصت و چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بروجردی از مراجع عظام تقلید در مسجد اعظم قم برگزار شد.

سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، شصت و چهارمین مراسم سالگرد آیت‌الله‌العظمی سیدحسین بروجردی شامگاه پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با قرآئت قرآن توسط قاری بین‌المللی سید جواد حسینی آغاز شد.

در ادامه سیدمهدی میرداماد از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در این مراسم مداحی کرد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه به بیان ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی پرداخت و با اشاره به روایتی از رسول خدا که فرمود: «از رحمت خدا دور است کسی که بنای خدا را خراب کند»،اظهار کرد: پدران و مادرانی که مسئولیت‌شناس بودند و نگاه آن‌ها به فرزند، نگاه امانت خدا بود، از عقل، جان و کوشش‌های درست خود مایه گذاشتند، فرزندانی را تربیت کردند که آن فرزندان آبروی تاریخ و صفحه روشن روزگاران شدند.

وی ادامه داد: بسیاری از پدران و مادران در روزگار ما برای فرزندانشان جهنم ساز هستند. پدری که در کنار روحیات و اخلاقش، فرزندش بی‌دین می‌شود و لذت می‌برد. مادری که دخترش از همان سه سالگی با بی‌حجابی گره می‌خورد و تشویق هم می‌شود که این دختر براساس تبرج جاهلیت قبل از پیامبر، درحالی‌که ازدواج نکرده، آرایش کند. این پدران و مادران مصداق سخن پیامبر اکرم (ص) هستند که فرمود: «این پدران و مادران، عقرب به دنیا بیاورند بهتر از آدمیزاد است».

استاد حوزه بیان کرد: پدر آیت‌الله بروجردی پدر عقل، فطرت، تربیت و دین بود. با این هویتی که در پدر بودن داشت، با همه وجود و کمبود امکانات در آن زمان، فرزند خود را به گونه‌ای تربیت کرد که در همان ایام کودکی و جوانی و نوجوانی، کودک، معدن فکر و توجه به حقایق هستی در حد ظرفیت خود پرورش یافت.

وی گفت: آیت‌الله العظمی بروجردی ۱۰ فروردین مطابق با ۱۵ شوال وارد شهر قم شد و ۱۶ سال با سادگی تمام زندگی کرد، اما حوزه قم را به حوزه ۷ هزار نفری ارتقا داد و این حوزه را به گونه‌‎ای بار آورد که پاسخگوی نیاز عصر و زمان باشد، شاگردانی تربیت کرده و به اقصی نقاط ایران و جهان فرستاد که اثرگذاری‌ مهمی عصر و زمان خود داشتند.

انتهای پیام
captcha