ایجاد مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده علوم قرآنی بجنورد
کد خبر: 4146029
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

ایجاد مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده علوم قرآنی بجنورد

رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد از راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد در رشته مطالعات قرآن و حدیث گرایش معارف و قرآن در این دانشکده برای سال تحصیلی جدیدخبر داد.

ایجاد مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده علوم قرآنی بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور، رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد امروز 16 خرداد ماه سال جاری در نشست خبری اظهارکرد: تاکنون این دانشکده رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد نداشته و راه‌اندازی این مقطع برای اولین بار در مرکز استان  و با وجود پیگیری‌های شبانه‌روزی مسئولان دانشکده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: از مهر ماه سال جاری جذب دانشجو در رشته مطالعات قرآن و حدیث گرایش معارف و قرآن با ظرفیت 10 نفر از بین خواهران در مقطع ارشد صورت می‌گیرد که قول‌های مساعد برای جذب همین میزان ظرفیت برای طلاب خواهر نیز گرفته شده که طلاب سطح دو  می‌تواننددر این رشته با شرکت در آزمون داخلی جذب شوند.

وی با بیان اینکه دانشکده علوم قرآنی تاکنون 12 دوره شامل 700 نفر دانش آموخته خواهر و برادر داشته است، گفت: هم اکنون 20 استاد و سه عضو هیات علمی در این مرکز به فعالیت می‌پردازند.

مهدوی‌پور با اشاره به اینکه 100 دانشجو در حال حاضر مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند، یادآورشد: بیش از 75 درصد از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی بجنورد جذب بازار کار می‌شوند و مابقی هم دانشجویان خانم هستند که مایل به کار در بیرون از منزل نیستند.

وی با بیان اینکه بیشتر دانشجویان دانشکده علوم قرآنی بجنورد بومی استان هستند، گفت: هم اکنون 50 درصد دانشجویان این دانشکده بجنوردی و مابقی از دیگر شهرهای استان بوده که در خوابگاه این مرکز با کمترین هزینه اسکان دارند.

وی با بیان اینکه تحصیل در دانشکده علوم قرآنی بجنورد رایگان است، تصریح کرد: داوطلبان پایه دوم دوره متوسطه با اولویت رشته علوم انسانی جذب این دانشکده می‌شوند.

وی با اشاره به تعداد کم دانشجویان این دانشکده، اعلام کرد: قطعا معتقدیم که تعداد دانشجویان این رشته‌ها کم نیستند و به رغم میلی باطنی و عدم وجود کمبود در فضای فیزیکی و دیگر امکانات این در حالیست که درست و غلط فراز و نشیب‌هایی در این مهم صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha