جزئیات دستگیری ۳ عامل تروریستی در کرمان تشریح شد
کد خبر: 4157926
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
از سوی رئیس کل دادگستری کرمان

جزئیات دستگیری ۳ عامل تروریستی در کرمان تشریح شد

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ضمن تشریح جزئیات دستگیری سه نفر از عناصر ضد امنیتی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در کرمان گفت: پرونده اعضای شبکه گسترده تروریستی خارج از نوبت رسیدی می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به انتشار بیانیه وزارت اطلاعات درباره دستگیری اعضای شبکه گسترده تروریستی- صهیونیستی در کشور، گفت: در این رابطه سه نفر از عناصر ضد امنیتی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه اقتدار و اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی راه را بر اندیشه‌های ناصواب اعضای گروهک‌های تروریستی و معاندان می‌بندد، افزود: دستگیرشدگان سوابق متعددی از اقدام علیه امنیت نظام را در کارنامه سیاه خود دارند.

حمیدی ادامه داد: این افراد از عناصر تروریستی وابسته به گروهک‌های تروریستی صهیونیستی بودند که طی یک عملیات ضربتی در شهر کرمان دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها، ضمن کشف فیلم‌های مربوط به اقدامات خرابکارانه متهمان در نا آرامی‌های سال گذشته در تلفن‌های همراه آنها، تعداد ۱۶ بمب دست‌ساز حرفه‌ای و بسیار قوی به همراه کیت‌های الکتریکی و ریموت کشف و ضبط شده است.

وی اظهار کرد: متهمان این پرونده در مناسبت‌های مختلف از جمله ایام‌الله دهه فجر، سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، آغاز سال نو، ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و .. با خط دهی سرکرده گروهک تروریستی مربوطه قصد انجام اقدامات ایذایی متعددی را داشتند که با برخورد قاطعانه نیروهای امنیتی روبه‌رو شده‌اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان کرد: تیم تروریستی مذکور، ضمن دریافت آموزش‌های تخصصی در زمینه بمب گذاری، آماده بمب گذاری در ادارات و مراکز حساس دولتی، گلزار شهدای کرمان و تخریب مزار سردار مجاهد شهید حاج قاسم سلیمانی بوده‌اند که با اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند.

حجت‌الاسلام حمیدی یادآور شد: اعضای این باند همچنین طی چند ماه گذشته اقدام به نصب پرچم رژیم غاصب صهیونیستی و خاندان منحوس پهلوی در برخی نقاط شهر کرمان کرده و کلیپ آن را نیز برای رسانه‌های معاند ارسال کرده‌اند که این اقدام مورد تأیید یکی از مسئولان عالی رتبه رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه همراهی و هوشیاری مردم در شناسایی عناصر ضد امنیتی مکمل تلاش‌های نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، نظامی و انتظامی خواهد بود، تصریح کرد: پرونده قضایی مربوط به متهمان دستگیر شده با عناوین قیام مسلحانه علیه اساس نظام جمهوری اسلامی با وصف استفاده از بمب و سلاح، تشکیل دسته و جمعیت بیش از دو نفر با هدف برهم زدن امنیت، نگهداری مواد منفجره نظامی، تخریب و آتش زدن اموال عمومی و دولتی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات و نگهداری مشروبات الکلی در دست رسیدگی قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی قاطعانه و بدون اغماض این پرونده را به‌صورت خارج از نوبت مورد رسیدگی و صدور حکم قرار خواهد داد و اشد مجازات در انتظار عاملان این اقدامات خواهد بود.

دبیر و خبرنگار عطیه باقری چاروک

انتهای پیام
captcha