پذیرش دانشجو در دانشکده علوم قرآنی مشهد
کد خبر: 4163395
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

پذیرش دانشجو در دانشکده علوم قرآنی مشهد

معاون آموزشی دانشکده علوم قرآنی مشهد گفت: در سال جاری پذیرش طلاب در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته علوم قرآن و حدیث انجام می‌شود.

پذیرش طلبه دانشجو در دانشکده علوم قرآنی مشهدمحسن رجبی، معاون آموزشی دانشکده علوم قرآنی مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: آزمون مجزا برای پذیرش طلاب در دانشکده‌های علوم قرآنی سراسر کشور با دو هدف برگزار می‌شود، اول اینکه در راستای تعامل و هم‌افزایی مراکز دانشگاهی و حوزوی و دومین هدف پذیرش طلاب با نظر به تأکید مقام معظم رهبری در بحث قرآن‌بنیان بودن متون و علوم اسلامی است.

وی بیان کرد: چون قرآن از منابع اصلی استنباط احکام شرعی است، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بستری را فراهم کرده است تا طلاب به‌صورت تخصصی و روشمند در حوزه مطالعات قرآنی و تفسیر وارد شوند، از طرفی نقطه قوت طلاب در علوم اسلامی مباحث فقه و اصول بوده و حضور آنها در دانشگاه موجب آشنایی بیشتر دانشجویان با علوم اسلامی است.

معاون آموزشی دانشکده علوم قرآنی مشهد اظهار کرد: جذب و تحصیل طلاب صرفاً در رشته علوم قرآن و حدیث با دو گرایش تفسیر ادبی و اعجاز قرآن در مقطع کارشناسی ارشد برای طلابی که سطح دو حوزه علمیه را گذرانده باشند و یا مدرک سطح یک حوزه را به همراه مدرک کارشناسی دانشگاه داشته باشند، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش در گرایش اعجاز قرآن ۱۰ نفر طلبه از بین آقایان است و در گرایش تفسیر ادبی نیز ۱۰ نفر ظرفیت برای بانوان طلبه وجود دارد که این ظرفیت تأثیری بر پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده علوم قرآنی مشهد ندارد و ظرفیت پذیرش در بخش دانشجویان به قوت خود باقی است.

رجبی با اشاره به نحوه ارائه دروس و گذراندن دوره آموزشی در دانشکده علوم قرآنی مشهد تصریح کرد: واحدهای آموزشی برای طلاب همان سرفصل‌هایی است که برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و در رشته علوم قرآن و حدیث از سوی وزارت علوم در نظر گرفته شده است.

معاون آموزشی دانشکده علوم قرآنی مشهد بیان کرد: طلاب متقاضی تحصیل در دانشکده علوم قرآنی مشهد باید پس از اعلام نتایج آزمون سراسری کارشناسی ارشد و کسب حدنصاب نمره در مرحله مصاحبه تخصصی شرکت کنند و از تحصیل رایگان و همچنین امکانات رفاهی موجود در این دانشکده بهره‌مند شوند.

وی افزود: در بخش مصاحبه تخصصی سه بخش ارزیابی وجود دارد که مشابه مباحث موجود در آزمون کتبی است، این سه بخش شامل مباحث ادبیات عرب، علوم قرآن و حدیث است که ارزیابی‌ها براساس کتاب علوم قرآنی آیت‌الله معرفت، کتاب آشنایی با علوم حدیث نوشته علی نصیری و جلد چهارم کتاب مبادی العربیه انجام می‌شود.

رجبی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 05138449600 تماس بگیرند و یا به درگاه https://www.quran.ac.ir/tollab مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha