300 دانش‌آموز یزدی در دوره «صحیفه سجادیه» شرکت کردند
کد خبر: 4163543
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

300 دانش‌آموز یزدی در دوره «صحیفه سجادیه» شرکت کردند

300 دانش‌آموز دختر از سطح استان در دوره آموزشی «صحیفه سجادیه» که به همت مؤسسه قرآنی نورظاهر یزد برگزار شد، شرکت و از آموزش‌های لازم در این زمینه بهره‌مند شدند.

اختتامیه دوره آموزشی «صحیفه سجادیه» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، اختتامیه کلاس‌های آموزشی «صحیفه سجادیه» که به همت مؤسسه قرآنی نورظاهر در تابستان برگزار شده بود، امروز، 28 مردادماه با حضور احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار و از مربیان و مروجان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در کلاس‌های اوقات فراغت «صحیفه سجادیه» تقدیر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این نشست با تقدیر و تشکر از فعالان این عرصه و دست‌اندرکاران، مربیان و مروجان صحیفه سجادیه گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها ترویج صحیفه سجادیه و خواندن بیشتر این کتاب نورانی و ارزشمند است که می‌تواند انسان‌ساز و تربیت‌کننده باشد.

عابدی ادامه داد: صحیفه سجادیه اثر گرانقدر حضرت علی بن الحسین امام سجاد(ع)، گنجینه دعاهای جان‌فزا و هدایت‌زایی است که از آن امام همام به جا مانده و تصویری ناب و نورانی از معارف را فراروی مسلمین جهان نهاده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره صحیفه سجادیه ویژه اوقات فراغت گفت: در این دوره حدود 300 نفر از دختران از گروه سنی 9 الی 12 سال حضور داشتند و در 16 دوره آموزشی با  16 مربی از مؤسسه نور ظاهر به مدت سه ماه از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند و در پایان دانش‌آموزان با کلیات صحیفه سجادیه، دعای 24 و بخشی از دعای یکم صحیفه آشنا شدند.

عابدی بیان کرد: با توافق صورت گرفته بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مؤسسه نور ظاهر، به عنوان فعال حوزه صحیفه سجادیه، این مؤسسه مجری طرح در دوره تابستان شد و امیدواریم این اتفاق در سال‌های آینده هرچه بهتر و بیشتر با تنوع بیشتر در شرکت‌کنندگان برگزار شود.

وی یادآور شد: این دوره از نیمه اردیبهشت تحت عنوان کلاس‌های اوقات فراغت ویژه دختران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) آغاز و تا به امروز ادامه داشت و طی مراسمی از فعالان و شرکت‌کنندگان این عرصه که تابستان دانش آموزان را درگیر صحیفه سجادیه کردند، تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha