احداث 4000 کلاس درس در سطح خراسان رضوی
کد خبر: 4163757
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

احداث 4000 کلاس درس در سطح خراسان رضوی

جانشین قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه گفت: در خراسان رضوی بعد از جلسات کارشناسی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است و امید است 800 مدرسه با 4000 کلاس درس در سطح خراسان رضوی عملیاتی می‌شود. اجرای این پروژه مورد اهتمام سپاه است و اگر همه دستگاه‌ها پای کار باشند، این امر محقق خواهد شد.

سردار مجیدرضاحسن‌زاده، سردار حسن‌زاده جانشین قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، سردار مجیدحسن‌زاده جانشین قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه و مسئول کارگروه نوسازی مدارس قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، در جلسه هماهنگی تفاهم‌نامه احداث مدارس با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که در اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی، برگزار شد، اظهار کرد: عملیاتی شدن احداث مدارس حاشیه شهر مشهد نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها دارد. طی 10سال گذشته بیش از 120 هزار پروژه عمرانی و بیش از 10میلیون برنامه غیرعمرانی برگزار شده است.

وی افزود: 27 سفر استانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به سراسر کشور داشته‌ایم و تقریباً همه استان‌ها دارای مناطق کم‌برخوردار هستند. قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در 14 عرصه فعالیت می‌کند و در حوزه مدارس استثنایی در حاشیه شهرها ورود پیدا کرده است.

حسن‌زاده گفت: در خراسان رضوی بعد از جلسات کارشناسی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده و امید است 800 مدرسه با 4000 کلاس درس عملیاتی می‌شود. اجرای این پروژه مورد اهتمام سپاه است و اگر همه دستگاه‌ها پای کار باشند، این امر محقق خواهد شد.

در ابتدای این جلسه‌ نیز جاسم حسین‌پور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی اظهار کرد: به دلیل سرانه پایین آموزش و پرورش در حاشیه شهر مشهد شرایط سختی را سپری می‌کنیم و اگر منطقه‌ای به لحاظ جغرافیایی در سطح کشور مشکل داشته باشد، همین حاشیه شهر مشهد است. چرا که از تمامی نقاط شهر مشهد و استان و همچنین مناطق برخوردار مشهد شاهد مهاجرت به حاشیه شهر هستیم و این مهاجرت شاخص جمعیت دانش‌آموزی ما را به صورت متغیر درآورده است که گاهی به صورت بحران نمود پیدا می‌کند.

حسین‌پور با اشاره به سابقه درخشان همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در احداث مدرسه در استان سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد که این پروژه در سطح شهر مشهد نیز به سرعت عملیاتی شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری نوسازی مدارس با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، تصریح کرد: مقرر شده است، 800 مدرسه با 4000 کلاس درس به متراژ 416 هزار مترمربع و همچنین 350 نمازخانه در سطح خراسان رضوی احداث شود و امیدوارم این جلسات منجر به عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را مانند بنیادهای علوی، برکت، کمیساریای عالی پناهندگان و خیران را فرصتی ارزشمند عنوان و بیان کرد: اجرایی شدن این پروژه‌ها بیشتر نیازمند اراده است.

در این جلسه همچنین روسای ادارات آموزش و پرورش به بیان نقطه نظرات و دغدغه‌های خود در حوزه فضای آموزشی پرداختند.

انتهای پیام
captcha