برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد تهیه شد
کد خبر: 4166451
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد تهیه شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از تهیه برنامه پیشرفت فرهنگی استان همگام با سند تحولی یزدنوین خبر داد و گفت: تهیه و تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان نیز بعد از پنج سال در دستور کار قرار گرفته است.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، 11 شهریورماه در جریان حضور مدیران استان در دفتر آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تهیه و تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان بعد از پنج سال در دستور کار قرار گرفت و همچنین تهیه برنامه پیشرفت فرهنگی همگام با سند تحولی یزد نوین انجام شده است.

وی، توجه ویژه به حوزه قرآن و عترت در فعالیت‌ها را یادآور شد و افزود: تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی، احیای نمایشگاه قرآن بعد از چندسال تعطیلی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف تربیت مربی و مدرس قرآن و صحیفه سجادیه در سطح استان از جمله این اقدامات است.

عابدی ادامه داد: طرح بزرگ بالندگی «چهار هزار حافظ قرآن کریم به نیابت از چهار هزار شهید استان» از دیگر اقدامات در حوزه قرآن و عترت است که به عنوان ابرپروژه فرهنگی مطرح می‌شود و با هدف ایجاد زمینه انس با قرآن کریم برای اقشار مختلف جامعه و عمل به تعالیم انسان‌ساز قرآن از طریق آموزش و تربیت چهار هزار حافظ کل قرآن کریم در استان  در حال اجراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و آموزش‌های سبک زندگی ایرانی _ اسلامی بیان کرد: این کارگاه‌ها در شهرستان‌ها و محلات یزد آغاز شده است. همچنین این طرح در مدارس انجام شده و برای برگزاری مجدد آن برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

عابدی، از راه‌اندازی قرارگاه تربیتی «شهید آرمان علی وردی» به منظور طراحی دوره‌های تربیتی و آموزشی برای دانش آموزان خبر داد و توجه به تولیدات هنری با تولید 10 نماهنگ، دو آلبوم سرود، چهار مستند و 10 فیلم کوتاه با موضوع جوانی جمعیت را از دیگر اقدامات دانست. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان گفت: خنثی کردن عملیات روانی دشمن برای تحریم و تعطیلی فرهنگ و هنر با برگزاری رویدادهای متعدد فرهنگی و هنری با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان انجام شد.

انتهای پیام
captcha