اجرای طرح «یاران موعود» در مدارس لرستان
کد خبر: 4174055
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

اجرای طرح «یاران موعود» در مدارس لرستان

معاون بنیاد مهدویت لرستان از اجرای طرح «یاران موعود» از اول آبان‌ماه تا نیمه دوم اسفندماه سال‌ جاری با حضور 38 نفر از مربیان مهدویت در مدارس استان خبر داد.

نشست هماهنگی طرح «یاران موعود(عج)»به گزارش ایکنا از لرستان، در نشست هماهنگی طرح «یاران موعود(عج)» استان لرستان که امروز، 17 مهرماه با حضور کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز لرستان در سالن جلسات ستاد اقامه نماز لرستان برگزار شد، الهام محمدنژاد، معاون آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی‌ موعود(عج) استان لرستان ضمن تشریح نحوه اجرای این طرح گفت: طرح «یاران موعود» دانش‌آموزی سال گذشته مورد استقبال مدارس قرار گرفت، اما با توجه به اهمیت بحث مهدویت و نیاز جامعه امروز و محدود بودن تعداد مربیان مهدویت، پوشش‌دهی این طرح در تمامی مدارس ممکن نیست.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم جهت توسعه این طرح در سال‌ تحصیلی جاری تعدادی از رابطان مهدویت انتخاب و دوره تربیت مربی برای آنها برگزار شود تا این طرح به‌صورت جامع‌تر‌ در کل شهرستان‌های استان برگزار شود.

محمدپور اضافه کرد: همچنین می‌توان برنامه‌های شاخص مهدوی که در مدارس و نواحی مختلف برگزار می‌شود را جهت اطلاع و ترغیب سایر مجموعه‌ها با هماهنگی صدا‌وسیما پوشش خبری و تصویری داد تا هم دانش‌آموزان ارتباط بهتر و بیشتری با بنیاد مهدویت برقرار کنند و هم برنامه‌های مهدوی در سطح وسیع‌تری در استان اجرا شود.

وی افزود: دوره مذکور از اول آبان‌ماه تا نیمه دوم اسفندماه سال‌ جاری با حضور 38 نفر از مربیان مهدویت در مدارس اجرا خواهد شد و علاوه بر تدریس مباحث مهدویت، همچون سال گذشته مسابقات و برنامه‌های متنوع مهدوی توسط مربیان اجرا می‌شود و طبق توافق با آموزش و پرورش استان، در پایان طرح جشن اختتامیه و تجلیل از مربیان مهدویت نیز انجام خواهد شد.

یادآور می‌شود، این طرح با حضور برخی از مربیان مهدویت در مدارس مقاطع ابتدایی تا متوسطه اول و دوم استان با هدف ترویج فرهنگ مهدویت، ضرورت شناخت مباحث مهدویت و معرفت نسبت به امام زمان(عج)، زیبایی‌های ظهور و انتظار و وظایف منتظران برگزار می‌شود و در این برنامه مربیان مهدویت با حضور در مدارس، جلسات مهدوی را با محوریت ظهور ویژه دانش‌آموزان برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha