چهارمحال‌وبختیاری ۱۵ موقوفه در حوزه سلامت دارد
کد خبر: 4174456
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۷

چهارمحال‌وبختیاری ۱۵ موقوفه در حوزه سلامت دارد

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی ۱۵ موقوفه در حوزه سلامت چهارمحال‌وبختیاری خبر داد.

تخت بیمارستانبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، عبدالواحد رحیمی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ضمن گرامیداشت هفته وقف از شناسایی ۱۵ موقوفه در حوزه سلامت چهارمحال‌و‌بختیاری خبر داد و اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ با ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی موقوفات حوزه سلامت از سوی وزارت بهداشت، شناسایی موقوفات در حوزه سلامت این استان آغاز شد.

وی افزود: طی دو سال اخیر با برگزاری دو نشست شورای وقف در حوزه سلامت استان، از ۷۵۰ موقوفه ثبت شده در چهارمحال و بختیاری ۱۵ موقوفه در حوزه سلامت شناسایی شد.

رحیمی اضافه کرد: به دنبال بازدید کارشناسان اداره سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران سلامت دانشگاه از این موقوفات، مشکلات احصا و جهت اجرای دقیق نیات واقفان برنامه‌ریزی شده است.براساس بررسی‌های میدانی ۸۰ درصد نیت واقفان در حوزه سلامت، کمک به بیماران استان است.

رحیمی گفت: با توجه به اینکه تعدادی از خانواده‌ها درگیر بیماری‌های صعب العلاج و پرهزینه هستند و نیز با توجه به وجود بیش از سه هزار بیمار سرطانی و بیش از چهار هزار زوج نابارور در استان می‌توان با ترویج فرهنگ حسنه وقف در حوزه سلامت مرهمی بر درد بیماران بود.

انتهای پیام
captcha