دانشگاه ارومیه عضو اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز شد
کد خبر: 4175613
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

دانشگاه ارومیه عضو اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز شد

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: این دانشگاه در راستای پیشبرد اهداف علمی خود توانست عضویت اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز را به دست آورد.

دانشگاه ارومیهبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه ارومیه، احمد علیجانپور، رئیس دانشگاه ارومیه گفت: این دانشگاه در راستای پیشبرد اهداف علمی خود توانست عضویت اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز را به دست آورد.

وی اظهار کرد: این اتحادیه دارای بیش از ۱۷۰ عضو از دانشگاه‌های کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، قبرس شمالی، اوکراین، جمهوری آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، چچن، داغستان و مولداوی است.

علیجانپور با اشاره به عضویت دانشگاه‌های ایرانی در این اتحادیه اضافه کرد: چندین دانشگاه و مؤسسه علمی و تحقیقاتی معتبر کشور از جمله دانشگاه تبریز، دانشگاه سهند، دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این اتحادیه به عنوان عضو دائم حضور دارند.

رئیس دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه چشم‌انداز این حرکت بین‌المللی از سمت دانشگاه ارومیه قابل توجه است، افزود: تبادل استاد و دانشجو، انجام طرح‌های پژوهشی و آموزشی مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی از راه دور به صورت مشترک و برپایی همایش‌های علمی و تسهیل شرکت اساتید در همایش‌های دانشگاه‌های عضو از اهداف اصلی راه‌اندازی و فعالیت اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز است.

انتهای پیام
captcha