متولیان قرآنی از اجرای طرح «شفق» حمایت کنند
کد خبر: 4178038
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان:

متولیان قرآنی از اجرای طرح «شفق» حمایت کنند

مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان با اشاره به جای خالی کمیته قرآن در بین کمیته‌های ستاد کنگره ملی شهدای لرستان، گفت: طرح قرآنی «شفق» با هدف تربیت شش هزار و ۵۵۵ قرآن‌آموز به تعداد شهدای لرستان از سوی اتحادیه آماده شده که امید است متولیان قرآنی از این طرح حمایت کنند.

روح‌الدین بلواسی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان لرستانروح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به در پیش بودن کنگره ملی شهدای لرستان که قرار است شنبه، ششم آبان‌ماه در خرم‌آباد برگزار شود، گفت: شایسته بود ستاد کنگره ملی شهدای لرستان نسبت به تشکیل یک کمیته قرآنی در بین کمیته‌های ۲۲گانه این کنگره اقدام می‌کرد.
 
وی با بیان اینکه متأسفانه کار قرآنی اولویت هیچ دستگاه و نهادی نیست، افزود: برای داشتن یک جامعه فرهنگی پویا، توجه به مسائل ریشه‌ای فرهنگی و اعتقادی بسیار مهم است که با توجه به شناخت مشکلات و نیاز روز، حرکت‌های پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و کم کردن بزه‌های اجتماعی در راستای تقویت افراد جامعه و خانواده و داشتن جامعه‌ای سالم انجام داد.
 
بلواسی با بیان اینکه در تقویت فرهنگ عمومی و فرهنگ دینی و اجتماعی از همه دستگاه‌های فرهنگی انتظار موجودیت مطلوب است نه موجودیت سلیقه‌ای و غیر کارشناسی شده که اولویت‌بندی ندارند، اضافه کرد: آنچه الان شاهد عملکرد فرهنگی هم در دستگاه‌ها و هم در شورای فرهنگ عمومی استان هستیم، این است که حلقه‌های هم‌اندیشی کارشناسی شده نیست و هم‌افزایی‌ها بسیار اندک است به طوری که اولا باید مسائل را اولویت‌بندی کرد و فقط اولویت مسائل ابلاغی نباشد که آن هم بدون طرح موضوع از قبل به اعضا و‌ مدیریت دستگاه‌های فرهنگی، صرفا در ساعت جلسه‌ها و جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح شود و از قبل موارد را چکش‌کاری نکرده و شاهد حمایت حلقه اداری‌گونه مسائل فرهنگی با سلیقه مدیریت بعضی باشیم که منجر به عملکرد ضعیف فرهنگی در جامعه شود.
 
مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان با اشاره به عضویت اتحادیه قرآنی در شورای فرهنگ عمومی استان، افزود: در چند سال اخیر در راستای بهبود وضعیت موجود فرهنگی و قرآنی در استان، چندین طرح را به این شورا ارائه دا‌دم که متأسفانه به جز حمایت نماینده ولی‌فقیه‌ به عنوان‌ رئیس شورای فرهنگ عمومی استان این طرح‌ها در مراحل بعدی مسکوت مانده است.
 
این فعال قرآنی با بیان اينکه یک طرح قرآنی که می‌شد در قالب برنامه‌های کنگره ملی شهدا اجرا شود، آموزش و تربیت شش هزار و ۵۵۵ قرآن‌آموز به تعداد شهدای استان است که متأسفانه به‌دلیل فقدان کمیته قرآن در ستاد کنگره ملی شهدا، این طرح اجرایی نشد.
 
بلواسی اضافه کرد: طرح «شفق» (شبکه فراگیری قرآن) از طرف اتحادیه مؤسسات فرهنگی مردمی قرآن و عترت استان لرستان به عنوان تربیت شش هزار و ۵۵۵ قرآن‌آموز در استان با اولویت مکلفین و مناطق محروم در سال قبل در شورای فرهنگ عمومی با تأکید حمایتی ریاست این شورا مطرح شد، ولی حمایت اعضا در جلسه صورت نگرفت و در پیج کارگروه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان گیر کرد.
 
مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان با بیان اينکه متأسفانه جلسات شورای قرآنی استان نظم و کارایی لازم را ندارد، گفت: اگر شورای قرآن استان قوی باشد برای اجرا و تصویب برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی می‌توان موفق‌تر عمل کرد.
 
وی با تأکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره و تداوم راه شهدا، گفت: طرح «شفق» در صورت اجرا شدن که هزینه چندانی هم نداشت قرار بود در بین مکلفین پسر و دختر استان که هر سال حدود ۲۰ هزار نفر مکلف دختر و پسر در استان داریم، آموزش روخوانی و روانخوانی و آموزش احکام ارائه شود که بسیار ضروری است و برای ورود به سن تکلیف و انجام واجبات الهی، آمادگی دینی و اعتقادی لازم داشته باشند.
 
بلواسی افزود: البته دغدغه اتحادیه مردمی قرآنی استان که فقط بر روی تربیت قرآن‌آموز نبوده و اخیرا طرحی متناسب با ضرورت فرهنگی در راستای تقویت دینی خانواده با چشم‌انداز افق چند ساله ارائه داده است، طرحی به نام پویش «مادران قرآنی خانه» که برای مادران و بانوان هر خانه برنامه آموزشی قرآنی و تربیت دینی فرزندان با تولید محتوای مناسب در کانال آموزشی مادران قرآنی خانه در پیام‌رسان ایتا دارد و برای تکمیل دوره مجازی، کلاس‌ها و دوره‌های کارگاهی آموزشی مکمل قرآنی و تربیتی در نظر دارد که حضوری هم برگزار شود.
 
این فعال قرآنی با اشاره به تلاش دشمن برای دور کردن نسل نوجوان و جوان جامعه از فعالیت‌های دینی و قرآنی و ضرورت توجه مسئولان به فعالیت‌های قرآنی، اضافه کرد: امیدوارم پویش مادران قرآنی خانه نیز مانند طرح «شفق» مورد بی‌مهری مسئولان فرهنگی قرار نگیرد.
 
وی گفت: دشمنان به عمق قدرت انقلاب اسلامی و جامعه دینی و اعتقادی ما پی برده‌اند که قدرت جمهوری اسلامی ریشه در ولایت‌پذیری، خانواده، مادر، قرآن و تربیت دینی فرزندان است و برای تضعیف این انقلاب و این جامعه دینی هجمه‌های فراوانی با هتک حرمت به قرآن، ولایت و تضعیف جایگاه زن با دامن زدن به مسئله زن زندگی آزادی با نگاه زن از دیدگاه غرب برنامه‌ها و هزینه‌های فراوانی در دستور کار دارند و ضرورت دارد ما برای مقابله با توطئه‌ها و هجمه‌های دشمن برنامه داشته باشیم و از ظرفیت‌های اعتقادی بهره لازم را ببریم.
 
بلواسی به تغییراتی که در سبک زندگی خانواده‌ها طی سال‌های اخیر شاهد هستیم اشاره کرد و افزود: لازم است اجرای برنامه‌های دینی و قرآنی برای مادران و فرزندان مورد توجه باشد.
 
وی ادامه داد: از مسئولان نهادها و دستگاه‌های فرهنگی انتظار داریم نسبت به فعالیت‌های قرآنی بی‌تفاوت نباشند و با هم‌اندیشی و هم‌افزایی و توجه به اولویت‌های قرآنی در راستای ترویج فرهنگ قرآن اقدام شود.
 
وی در خاتمه با اشاره به اینکه طرح شفق به بسیاری از دستگاه‌های مرتبط از جمله استانداری، تبلیغات، ارشاد، اوقاف، آموزش و پرورش، دفتر امام جمعه، و....ارائه شده است، خواستار حمایت متولیان قرآنی از این طرح قرآنی شد.
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۴ - ۲۱:۳۷
0
0
#مظلومیت_قرآن.
#مظلومیت_شهدا
captcha