همایش ملی «زن، امنیت و خانواده» در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4180140
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹

همایش ملی «زن، امنیت و خانواده» در ارومیه برگزار شد

همایش ملی با عنوان «زن، امنیت و خانواده» با حضور خواهران طلبه و فرهنگی در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، راضیه پورحیدر، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه، امروز 14 آبان در همایش ملی "زن، امنیت و خانواده " که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه با حضور خواهران طلبه و فرهنگی برگزار شد، به بیان ضرورت و  کارآمدی اخلاق در خانواده و اهمیت این موضوع در تعامل‌های خانوادگی اشاره کرد.

وی به نقش موثر والدین در انتقال ارزش‌های اخلاقی به فرزندان اشاره کرد و گفت: در این ارتباط مادر بیشترین نقش را ایفا می‌کند، چون عملکرد عینی افراد در جامعه ناشی از عملکرد روحی و روانی آنها است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه با بیان اینکه خانواده نخستین پایگاه اجتماعی است، که منتهی به ساختن جامعه‌ای آباد و موفق می‌شود، اضافه کرد: چنانچه بتوانیم خانواده‌ای بانشاط، موفق و امیدوار داشته باشیم، به طور قطع خواهیم توانست این ویژگی‌ها را به جامعه نیز منتقل کنیم.

پورحیدر اخلاق‌مداری را از جمله ارکان مهم در مقوله تعلیم و تربیت دانست و گفت: هراندازه ذهن و روح آدمی در آرامش قرار داشته باشد، بهتر می‌تواند برای رشد فردی و اجتماعی تلاش کند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه بر لزوم به کاربستن راهکارهای علمی برا برقراری امنیت در محیط خانواده و اجتماع تاکید کرد و گفت: چنانچه حضور خداوند متعال را در متن زندگی‌مان احساس کنیم، به‌طور قطع در جهت رشد و تعالی خانواده گام‌های بلندی برمی‌داریم.

وی مثبت‌اندیشی، رعایت حقوق متقابل، ایثار و گذشت، احترام دوطرفه، صبر در برابر ناملایمات زندگی، رعایت جانب انصاف و عدالت، حفظ حریم‌ شخصی دیگران، از بین بردن دلایل تشویش خاطر را عواملی دانست که چنانچه به آنها توجه شود امنیت روانی در جامعه و خانواده برقرار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه بر لزوم قرائت آیات نورانی قرآن کریم و تدبر در آیات، روایات و احادیث تاکید کرد و بیان داشت: چنانچه با خداوند متعال مانوس شویم می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم، چراکه دین مبین اسلام برای همه زوایای زندگی‌ بشریت برنامه دارد.

انتهای پیام
captcha