37 فعال حوزه کتاب در یزد تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند
کد خبر: 4181524
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

37 فعال حوزه کتاب در یزد تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به حمایت‌های انجام شده از فعالان حوزه کتاب، از تخصیص بیش از چهار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به 37 نفر از فعالان این حوزه خبر داد.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، 22 آبان ماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی گفت: در 6 ماهه اول امسال 234 عنوان کتاب در 184 هزار و 250 نسخه در استان چاپ و منتشر شده که رشد 70 درصدی را رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه این تیراژ حاصل تلاش 200 ناشر و نویسنده از استان است اظهار کرد: در طول دو سال گذشته 9 مؤسسه فرهنگی و هنری با موضوع کتاب مجوز دریافت و به عنوان بازوان اجرایی و فکری فعالیت دارند.

عابدی؛ تخصیص بیش از چهار میلیاردتومان تسهیلات اشتغالزایی به 37 نفر از فعالان حوزه کتاب را از دیگر اقدامات برشمرد و به برنامه‌های تشویقی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی از کتابفروشی‌ها اشاره کرد و افزود: در همین راستا سامانه خرید از کتابفروشی‌ها به صورت برخط راه‌اندازی و عدالت فرهنگی در سطح استان‌ها ایجاد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به طرح روستاهای دوستدار کتاب گفت: خوشبختانه امسال «عزآباد رستاق» به عنوان روستای دوستدار کتاب در کشور معرفی شد.

وی با اشاره به وقفه دوساله نمایشگاه کتاب بیان کرد: نمایشگاه کتاب قرار است امسال با سبکی جدید در تبریز برگزار شود، این در حالی است که نمایشگاه کتاب در هفت شهرستان در سال گذشته برگزار شد و امسال نیز قرار است در بافق با حضور ناشران کشوری برگزار شود.

عابدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر استان، از برگزاری پنج رویداد بزرگ در حوزه تئاتر در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز برنامه‌ها و رویدادهایی در سطح استان اجرا و در دستور کار قرار دارد که نخستین جشنواره قدمگاه با موضوع مباهله از آن جمله است. 

حسین دشتی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی گفت: این برنامه‌ها از 20 آبان ماه با غبارروبی گلزار شهدای یزد و حضور در قطعه نام‌آوران و پاسداشت مفاخر یزد آغاز شد.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه کتاب خبر داد و افزود: چهار کارگاه شامل آموزش تسهیل‌گر کتاب کودک و نوجوان، صفحه‌آرایی، ویراستاری و داستان در طول این هفته برگزار خواهد شد.

دشتی، رونمایی از کتاب‌های «مسجد جامع نگین کویر»، «شرح زیارت جامعه کبیره» و ...، همکاری در برپایی نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان، تور بازدید از کتابفروشی‌های استان،  افتتاح کتابخانه فرق و ادیان، تولید 12 کلیپ برای معرفی فعالان و مؤلفان کتاب استان، اجرای طرح «ایوان کاغذی من» را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت 19 نویسنده کتاب کودک و نوجوان در استان از تجلیل از مؤلفان کودک به مناسبت هفته کتاب خبر داد.

سیدعباس دهقان، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: سی و سومین جشنواره تئاتر استان یزد از 23 الی 25 آبان ماه در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش خیابانی 20 اثر و صحنه‌ای 27 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از بازبینی آثار در مجموع هشت اثر در بخش صحنه‌ای و 6 اثر در بخش خیابانی به جشنواره راه یافت.

دهقان برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی در حاشیه این جشنواره را از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره بیان کرد.

انتهای پیام
captcha