راه‌یابی نمایش «مغز‌های کادوپیچ شده» به جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر + عکس
کد خبر: 4181938
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

راه‌یابی نمایش «مغز‌های کادوپیچ شده» به جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر + عکس

نمایش خیابانی «مغز‌های کادوپیچ شده» به نویسندگی و کارگردانی مهدی نصراله‌زاده جوان ایزدشهری به جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر راه پیدا کرد.

نمایش خیابانی «مغزهای کادوپیچ شده»به گزارش ایکنا از مازندران، نمایش خیابانی «مغزهای کادوپیچ شده» به نویسندگی و کارگردانی مهدی نصراله‌زاده، نویسنده و کارگردان جوان ایزدشهری شهرستان نور، منتخب حضور در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران با رای هئیت داوران این جشنواره به جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر راه پیدا کرد.

«مغزهای کادوپیچ شده» یک مستند نمایشی است که به ماجرای جنگل‌خواری در ایزدشهر یکی از مناطق جنگلی مازندران می‌پردازد.

سیدمحمد موسوی، رها شکوهی، زهرا یوسفی در این نمایش به ایفای نقش پرداختند. سما کابلی به عنوان دستیار کارگردان، سیده زهرا حسینی به عنوان طراح و فضاسازی، نامی ایمن به عنوان مسئول موسیقی، علی دوست علیپور و محمدمهدی شریف پور به عنوان مسئول افکت و صدا، سما کابلی، سیده زهرا حسینی به عنوان طراحان گریم و لباس، مسعود ساداتی به عنوان طراح پوستر در این نمایش همکاری داشتند.

نمایش که از یک اتفاق واقعی در جنگل‌های شهرستان نور برگرفته و دغدغه نویسنده را نسبت به طبیعت و حفظ محیط زیست را می‌رساند، به شخصیتی به نام «مسک تلی» به مبارزه با جریان جنگل خواری در این منطقه می‌پردازد. مسک تلی زمانی به عنوان یک مدافع دفاع مقدس به مبارزه و مجاهده با آغازگران جنگ تحمیلی علیه ایران پرداخته است.

وی در این زمان به عنوان یک مدافع به دفاع از ناموس وطن، سرزمین مادری می‌پردازد و در ادامه با پافشاری و مقاومت هم‌چون مدافعان دفاع مقدس با توجه به تهدید از سوی جنگل‌خواران در راه دفاع از سرزمین مادری موفق شده و با هوشیاری تمام مسئولان وقت را از این جنگل‌خواری آگاه ساخته و به رویارویی به آن‌ها می‌پردازد.

در ادامه این نمایش، تصاویری که نشانگر مقابله با جنگل‌خواران با حضور مسئولان شهری رخ داده است به تصویر کشیده می‌شود. 

نمایش در یک اتفاق واقعی که در جامعه روی داده است رقم می‌خورد و دغدغه نویسنده و کارگردان جوان این نمایش بوده است.

رأی هیئت داوران این دوره از جشنواره داوران باسابقه هنرهای نمایشی کشور هوشنگ توکلی، علی ایزدی و غلامرضا یاری، برای نمایش خیابانی مغزهای کادو پیچ به شرح ذیل اعلام شد:

کسب رتبه اول در بخش کارگردانی برای مهدی نصراله زاده، کسب رتبه اول در بخش موسیقی  برای نامی ایمن و علی دوست علیپور ،رتبه تقدیر در بخش طراحی لباس برای سما کابلی و سیده زهرا حسینی، رتبه تقدیر در بخش فضا سازی برای سیده زهرا حسینی، رتبه تقدیر در بخش طراحی پوستر و بروشور برای سید مسعود ساداتی، اعلتام شد و در نهایت اثر برگزیده جشنواره و راهیابی به جشنواره منطقه‌ای فجر برای نمایش خیابانی مغزهای کادو پیچ شده حاصل گشت.

گفتنی است «مسک تلی» گیاهی خودرو در زبان محلی مازندرانی به اسم «تلی مسک» است یعنی تیغ چسبان که به لباس فرد می‌چسبد و به سختی تمام می شود آن را از خود جدا کرد. در مازندران به کسانی که خیلی در کاری اصرار می‌ورزند مسک می‌گویند.

انتهای پیام
captcha