رقابت 66 دانشجوی دانشگاه بوعلی در مسابقات قرآن
کد خبر: 4203716
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

رقابت 66 دانشجوی دانشگاه بوعلی در مسابقات قرآن

کارشناس حوزه قرآن و عترت دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: 66 دانشجوی این دانشگاه، امروز، 15 اسفندماه در بخش آوایی سی‌وهشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در بخش بانوان و آقایان در حال رقابت هستند.

مسابقات قرآن دانشجوییبهرام مسعودیان، کارشناس حوزه قرآن و عترت دانشگاه بوعلی سینا همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان از برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی وزارت علوم خبر داد و گفت: مرحله دانشگاهی بخش آوایی این دور از مسابقات، امروز، 15 اسفندماه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات در بخش بانوان 40 نفر و در بخش آقایان 26 نفر شرکت دارند، افزود: این دوره از مسابقات در شش رشته شامل اذان، مداحی، دعاخوانی، تواشیح، قرائت تحقیق و ترتیل ویژه دانشجویان دختر و پسر برگزار می‌شود که البته رشته مداحی و اذان ویژه دانشجویان پسر است.

مسعودیان با بیان اینکه در هر رشته از سه نفر برتر تجلیل می‌شود، گفت: نفرات برتر به مرحله ملی(دانشگاه‌های وزارت علوم) مسابقات راه پیدا می‌کنند، بخش معارفی این جشنواره در فروردین‌ماه سال آینده برگزار می‌شود. آثار بخش‌های پژوهشی، فناوری، هنری، نوآفرینی قرآنی، ادبی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز در حال ارزیابی برای راه پیدا کردن به مرحله ملی مسابقات است.

وی با اشاره به اینکه در سی‌وهفتمین جشنواره قرآن که سال گذشته برای اولین بار پس از شیوع کرونا برگزار شد، ۲۰۰ دانشجو شرکت کردند، یادآور شد: در این دور از جشنواره 270 دانشجو ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha