ظرفیت‌های بی‌نظیر یزد منتظر حضور جهانیان است
کد خبر: 4203919
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

ظرفیت‌های بی‌نظیر یزد منتظر حضور جهانیان است

دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) گفت: ظرفیت‌های بی‌نظیر و سرشاری در یزد وجود دارد و از همه جهانیان دعوت می‌کنم تا با حضور در این شهر این ظرفیت‌ها را مشاهده کنند.

خسرو ناظر، دبیر کل سازمان همکاری های اقتصادی (اکو)به گزارش ایکنا از یزد، خسرو ناظری، دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو)، امروز، در نشست جمعی از نمایندگان و سفرای کشورهای همکاری آسیایی (ACD) با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد گفت: این سفر دوم من به یزد است و همیشه این سفر در یاد من ماندگار بوده است.

وی ادامه داد: یزد اثری عمیق و ژرف بر من گذاشت و هر کسی به این شهر سفر کند، نام یزد ورد زبانش می‌شود و یاد مصرع حافظ می‌افتد که «ای صبا با ساکنان شهر یزد از ما بگو»، و خرسندم که این شرایط فراهم شد و بار دیگر در یزد هستم.

دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) گفت: تاکنون در دو شهر امکان نشست بوده که ابتدا در نیویورک و اکنون نیز در یزد نشست دو جانبه‌ ACD و اکو را داریم و از تعداد ملاقات‌های دبیران کل در نقاط گوناگون جهان می‌توان اهمیت نشست را ارزیابی کرد و اکنون نوبت یزد است.

ناظری ادامه داد: انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت کشورهای عضو ACD بسیار به جا و مناسب است و مردم این شهر بسیار مهمان‌نواز و لهجه شیرین آنان شهرت دارند و گردشگری برای سازمان اکو یکی از موارد اولویت‌دار است.

وی افزود: در سازمان همکاری اقتصادی نیز چنین تجربه‌ای را داریم که هر سال یکی از شهرهای دارای پتانسیل زیاد گردشگری به عنوان پایتخت گردشگری سازمان همکاری اقتصادی اعلام می‌شود و تاکنون 6 شهر مشخص شده‌اند.

دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) گفت: شهر یزد مالامال از تعریف است و از همه دعوت می‌کنم از زیبایی‌های یزد لذت ببرند و خوشحال هستیم با مشارکت استانداری و شهرداری یزد فرصت حضور سفیران کشورهای عضو فراهم شد.

یادآور می‌شود نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی ACD از امروز با حضور ۵۵ سفیر از ۱۵ ملیت در استان یزد آغاز و تا فردا ادامه دارد. در این مجمع علاوه بر دبیر کل اکو و رئیس مؤسسه فرهنگی آن، سفرایی از کشورهای ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، تاجکیستان، پاکستان، قزاقستان، اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و قرقیزستان حضور دارند.

انتهای پیام
captcha