اجرای «طرح زندگی با آیه» با استفاده از ۷ هزار نفر حلقه واسط در قم
کد خبر: 4204839
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

اجرای «طرح زندگی با آیه» با استفاده از ۷ هزار نفر حلقه واسط در قم

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: طرح «زندگی با آیه‌ها» یک جریان بر پایه قرآن، برای شکل‌دهی گفتمان غالب قرآنی در کشور است که از ماه رمضان امسال شروع شده و در تلاش هستیم در ماه مبارک رمضان، ۷ هزار نفر در استان توجیه شوند تا در طول سه سال به عنوان حلقه واسط با این طرح همکاری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول ابوالقاسمی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قمبه گزارش ایکنا از قم حجت‌الاسلام والمسلمین رسول ابوالقاسمی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم در نشست خبری که امروز صبح ۲۱ اسفندماه، در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: طرح و پویش «زندگی با آیه‌ها» یک اقدام هم افزای ملی و یک جریان بر پایه قرآن برای شکل‌دهی گفتمان غالب قرآنی در کشور است که از ماه رمضان امسال شروع شده و در مدت سه سال ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بهترین پاسخ دهنده به نیازهای بشر در طول زمان قرآن است، افزود: اینکه چگونه آیات قرآن به متن زندگی افراد وارد شده و به صورت عمومی مورد استفاده قرار گیرد و رواج پیدا کند، نکته مهمی است، لذا از شش ماه پیش این طرح با همفکری سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن کشور و کارشناسان بررسی و مطالعات و مشورت‌ها در حوزه قرآن و تفسیر، رسانه و مسائل اجتماعی آغاز شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: درنهایت مطالعات به این نتیجه رسید که می‌شود در مدت سه سال، ۱۵۰ آیه محوری گفتمان قرآنی در جامعه رواج پیدا کند؛ این آیات از بهترین و کاملترین آیاتی است که مردم جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در سال اول، این طرح با ۳۰ آیه همزمان با ماه مبارک رمضان با نام «مسطورا» آغاز شده و در طول سه سال به ۱۵۰ آیه می‌رسد؛ پشتیبان این طرح نیز کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی مقام معظم رهبری» است، کتابچه مسطورا نیز در حوزه ایمان، توحید، نبوت، ولایت و معاد تهیه شده و به صورت عمومی در کشور در اختیار کنش‌گرانی که می‌خواهند مفاهیم قرآنی را به مردم منتقل کنند قرار داده شده‌ است.

ابوالقاسمی تصریح کرد: تولیدات رسانه‌ای در قالب‌ها و سنین مختلف نیز تهیه شده و در سایت طرح زندگی با آیه‌ها در اختیار عموم مردم قرار گرفته و هماهنگی و هم‌افزایی‌های لازم هم بین دستگاه‌های مختلف اعم شهرداری، آموزش و پرورش، اداره اوقاف و جامعه المصطفی برای طرح در کشور شکل گرفته‌است.

وی در پایان ابراز کرد: در راستای این طرح در تلاش هستیم در ماه مبارک رمضان ۷ هزار نفر در استان توجیه شوند تا در طول سه سال به عنوان حلقه واسط با این طرح همکاری کنند. این طرح ملی است اما هر استان یک سرشماره اختصاصی دارد که افراد در استان قم می‌توانند برای شرکت در این پویش، عدد 5 را به شماره ۳۰0۰۱۵۸۸ ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha