«وعده صادق» یک پیروزی تمدنی بود
کد خبر: 4211648
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
حجت‌الاسلام خسروپناه:

«وعده صادق» یک پیروزی تمدنی بود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه «وعده صادق» یک پیروزی تمدنی بود، گفت: با وجود هزینه‌های زیاد رژیم صهیونیستی و اینکه ۲۸ کشور او را پشتیبانی کردند، ایران توانست ۳۰۰ پهپاد و موشک‌ را به سمت رژیم صهیونیستی پرتاب کند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه ارائه گزارش‌ها باید براساس پروژه‌های عملیاتی باشد، گفت: اجرایی نکردن مصوبات به‌دلیل مشکلات مالی نیست، بلکه اراده است و نبودن ضمانت اجرایی به‌دلیل نبودن نظارت است. 

وی اظهار کرد: «وعده صادق» یک پیروزی تمدنی بود و نقطه عطفی در تاریخ شکل گرفت. با وجود هزینه‌های زیاد رژیم صهیونیستی و اینکه ۲۸ کشور او را پشتیبانی کردند، ایران توانست ۳۰۰ پهپاد و موشک‌ را به سمت رژیم صهیونیستی پرتاب کند و بیش از ۴۰ درصد از پدافندهای آن‌ها عبور کند و دو نقطه راداری و پدافندی را هدف قرار دادند و آسیب زیادی را به رژیم صهیونیستی وارد کردند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پرتاب موشک‌ها و پهپادهای جمهوری اسلامی ایران به سمت رژیم صهیونیستی در حد یک سیلی بود، گفت: ایران قصد زدن آسیب جدی نداشت و به همین دلیل، از نسل جدید موشک‌ها و پهپادها استفاده نکرد.

وی با بیان اینکه ایران از سوی همه مستضعفان جهان، این عملیات را انجام داد و اقتدار علمی و فناوری خود را نشان داد، اظهار کرد: اگر دانشگاه‌های ما، دانشگاه برتر و کارآمد و اثرگذار در حوزه‌های علم و فناوری نبودند، الان به چنین قدرت نظامی، موشکی و پهپادی نمی‌رسیدیم. این موضوع، بخش کوچکی از پیشرفت‌های کشور به‌شمار می‌آید.

خسروپناه درباره قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌های کشور نیز بیان کرد: تاکنون ۳۰ درصد مراحل قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این شورا، ستادهای مختلف اجرایی را تشکیل داده است، ادامه داد: این شورا با ایجاد میزگردها، زمینه حضور دستگاه‌های مرتبط را برای برطرف شدن مسئله‌ از مسیر دستگاه‌های مرتبط و متولی فراهم خواهد کرد و یکی از اولویت‌های اصلی در این زمینه گام برداشتن برای رسیدن به نتیجه نهایی و تبیین راه‌‌حل‌ها برای مشخص شدن حل مسئله است.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه راهبری، راهبردی، راه‌بینی و راه‌سنجی را برعهده دارد، گفت: وظیفه شورای انقلاب فرهنگی راه‌سازی و عملیات نیست بلکه باید موضوعات علمی و فرهنگی را راهبری کند.

خسروپناه با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی راهبردی دستگاه‌های اجرایی استان‌ها افزود: یکی از مشکلات ما این است که اساس کار قرارگاهی را بلد نیستیم و باید در این زمینه تمرین کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آفات جلسات، مصوبات دقیقه ۹۰ است، ادامه داد: باید معایب مصوبات بررسی و با تشکیل کارگروه‌های فنی مرحله به مرحله جلو رفت و بخشی از معضلات، با بالادستی‌ها در تهران حل شود.

وی با بیان اینکه تدوین برخی سیاست‌گذاری‌ها در استان‌ها بی‌فایده است، گفت: سیاست‌های کلی را رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده‌اند و سیاست‌های عملیاتی را شورای عالی انقلاب فرهنگی به تحریر درآورده است.

انتهای پیام
captcha