دومین رویداد جایزه ملی «جوانی جمعیت» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4211773
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹

دومین رویداد جایزه ملی «جوانی جمعیت» در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: با توجه به نامگذاری ۱۹ اردیبهشت با عنوان روز جوانی جمعیت، دومین رویداد جایزه ملی «جوانی جمعیت» در هفت بخش برگزار خواهد شد.

زینب زاله مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، زینب زاله، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در نشست کارگروه تخصصی «پایداری خانواده و زیست عفیفانه» امروز، سوم اردیبهشت ماه در محل سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به چالش تک فرزندی و کم‌فرزندی در استان کردستان گفت: نرخ جمعیت تنها یک چالش حکومتی نیست بلکه یک چالشی بوده که تمام جامعه را در آینده درگیر خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش جامعه، جوانان، والدین، خانواده‌ها در رفع این چالش بیان کرد: جوانان امروز بیشتر به دنبال لذت هستند بنابراین هیچ‌گاه به فکر تغییر ذهنیت در مورد افزایش فرزند نیستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با تأکید بر توجه به تغییر ذهنیت خانواده‌ها بیان کرد: مشکل فرزندآوری ارتباط مستقیمی با مشکلات اقتصادی ندارد چراکه در طبقه مرفه جامعه کمترین رغبت برای فرزندآوری را داریم بنابراین تغییر ذهنیت افراد جامعه باید در اولویت امور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رهبران و پیشرانان اجتماعی باید در این عرصه نقش‌آفرینی کنند، ادامه داد: در استان یک دوره تربیت کنشگران اجتماعی را برای جمعی از نخبگان استان برگزار کردیم و در کنار آن یک نظرسنجی از فرزندان صورت گرفت تا میزان رغبت آنان به داشتن فرزند دوم سنجیده شود که نتایج نشان داد تمام فرزندان رغبت بسیاری به این مسئله داشتند در حالی‌که خانواده‌ها داشتن رفاه بیشتر فرزندان را دلیل تک‌ فرزندی می‌دانند. 

زاله با اشاره به برگزاری دومین جایزه ملی جوانی جمعیت اظهار کرد: ۱۹ اردیبهشت با عنوان روز جوانی جمعیت نامگذاری شده است که در این راستا دومین جایزه ملی «جوانی جمعیت» در هفت بخش خانواده، مدیران، رسانه‌، نخبگان، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد‌ و شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی برگزار خواهد شد که امیدواریم در این راستا در تمام بخش‌ها از استان کردستان برگزیده داشته باشیم. 

انتهای پیام
captcha