اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» محدود به ایام مناسبتی نباشد
کد خبر: 4211778
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» محدود به ایام مناسبتی نباشد

حجت‌الاسلام محمد میرزایی گفت: طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها» که تمامی فعالیت‌های فرهنگی ماه رمضان حول این رویداد انجام شد و مفاهیم قرآنی را به میان جامعه آورد، این قابلیت را دارد که در طی ایام سال اجرا شود و محدود به ایام مناسبتی خاص نباشد.

حجت‌الاسلام محمد میرزایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاهحجت‌الاسلام محمد میرزایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در این استان اظهار کرد: این طرح قرآنی محور فعالیت‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان قرار گرفت و در استان کرمانشاه نیز همزمان با سراسر کشور همراه با مسابقات قرآنی در بستر فضای مجازی و اجرای این طرح در خانه‌ها و مؤسسات قرآنی میزبان مردم استان بودیم که استقبال خوبی از آن شد.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: رویداد قرآنی و نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» با هدف حفظ، تبیین و تفسیر ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم به شیوه کشوری در تمامی استان‌ها هماهنگ با سازمان تبلیغات اسلامی اجرا شد که در گام نخست اجرای آن قشر قابل توجهی از افراد جامعه را هدف قرار داد تا پس از آن عمومی‌تر شود.

میرزایی از طرح زندگی با آیه‌ها به‌عنوان یک فعالیت جمعی قرآن یاد کرد و گفت: اگر میزان مشارکت و هم‌افزایی در اجرای این طرح پربرکت قرآنی را در نظر بگیریم به مخاطبان قابل توجهی خواهیم رسید که شاید تا پیش از این به این نحو در هیچ فعالیت قرآنی به این‌گونه مشارکت فعال نداشتند، اما طرح زندگی با آیه‌ها این مخاطبان را به گردونه فعالیت‌های قرآنی وارد کرد که امیدواریم این حرکت ادامه داشته باشد و تنها اجرای این قبیل فعالیت‌ها محدود به ایام مناسبتی خاص نشود و در طول سال ادامه داشته باشد.

طرح زندگی با آیه‌ها؛ تلاشی برای حفظ آیات قرآن کریم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: این طرح در محتوای روزانه افراد جامعه این تلاش را می‌کند که مردم را به حفظ آیات کلیدی و اعتقادی ترغیب کند تا مروج فرهنگ قرآنی در جامعه باشند و این یعنی زندگی کردن با آیات قرآن، چنانکه با آیات قرآنی پیوند بخوریم و با آیات زندگی کنیم و این موضوع از چنان ارزشی برخوردار است که پرداختن به آن را نباید محدود کنیم و باید طی سال به آن بپردازیم.

وی افزود: درواقع اجرای طرح زندگی با آیه‌ها تلاش می‌کند تا آیات نورانی به ادبیات اجتماعی تبدیل شود، یعنی اینکه این طرح می‌تواند در افزایش مخاطبان قرآن کریم و گسترش حفظ آیات الهی تأثیرگذار باشد و این شاخصه به تنهایی خود بسیار ارزشمند است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: قطعناً امروز افراد بسیاری در سطح جامعه ما هستند که زمان بسیار کمی را به تلاوت قرآن کریم و حفظ و تدبر در آیات اختصاص می‌دهند، اما اجرای طرحی همچون زندگی با آیه‌ها موجب می‌شود تا در طول یک روز زمانی را به قرآن کریم که هدایت‌کننده و مقدس‌ترین کلام است، اختصاص دهند.

میرزایی در پایان گفت: هدف از اجرای طرح زندگی با آیه‌ها ایجاد جامعه قرآنی است که امیدواریم اجرای مطلوب طرح منتهی به اثرگذاری بالای آن و رسیدن به افق‌ها و اهداف طرح شود.

انتهای پیام
captcha