شرکت ۱۹۸ کردستانی در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی
کد خبر: 4211836
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹

شرکت ۱۹۸ کردستانی در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان از شرکت ۱۹۸ نفر کردستانی در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی استان خبر داد و گفت: این آزمون ۱۴ اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی 14 اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: فراخوان ثبت‌نام در نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی در اسفندماه سال گذشته اعلام شد که در این مدت 198 نفر از حفاظ کردستانی موفق به ثبت‌نام در این دوره از آزمون قرآن شدند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به برگزاری این آزمون در دو حوزه امتحانی بانه و سنندج بیان کرد: از تعداد شرکت‌کنندگان 34 نفر در بانه و 164 نفر در سنندج شرکت کرده‌اند.

وی تعداد حفاظ شرکت‌کننده بانو را 116 نفر ‌و آقا 82 نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد 88 نفر در رشته حفظ 10 جزء، 22 نفر در حفظ 20 جزء و 88 نفر در رشته حفظ 30 جزء با هم به رقابت می‌پردازند. حافظان 10 جزء مدرک دیپلم، حافظان 20 جزء مدرک فوق دیپلم و حافظان 30 جزء بسته به سطح حفظ آنان از لیسانس تا دکترا اختصاص خواهد یافت.

مرادی با اشاره به برگزاری این آزمون در دو بخش کتبی و شفاهی اظهار کرد: آزمون کتبی 14 اردیبهشت و آزمون شفاهی اوایل مردادماه برای برگزیدگان بخش کتبی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه حافظان قرآن دون آزمون می‌توانند در ادارات و دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شوند، گفت: داوران بخش شفاهی نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی از داوران حافظ استان کردستان خواهند بود.

انتهای پیام
captcha