مقابله با بی‌حجابی یک وظیفه شرعی و اجتماعی است
کد خبر: 4212012
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰

مقابله با بی‌حجابی یک وظیفه شرعی و اجتماعی است

مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی باید بر روی مقوله بی‌حجابی که خواست دشمنان ماست کار شود، گفت: افراد تأثیرگذار در این میدان پای به عرصه بگذارند و به وظیفه شرعی و اجتماعی خودشان عمل کنند.

حجاب

لیلا اکبری، مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که مسئله‌سازی از حجاب چالشی از سوی دشمنان و معاندان است، اظهار کرد: اگر به باور‌ها و عمق دیدگاه مردم ایران نسبت به حجاب نگاهی تاریخی بیندازیم می‌بینیم که این مسئله ریشه در عمق باور‌های مردمان این آب و خاک دارد که در تمامی ادیان الهی و حتی بشری برای بانوان پوشش و حجاب قائل بوده‌اند.

وی افزود: حجاب و عفاف مهم‌ترین موضوعی است که در دین اسلام به آن توجه شده و فرهنگ پوشش از فرهنگ‌هایی است که در تمامی جوامع بشری از گذشته‌های دور تا به امروز وجود داشته و هر جامعه‌ای براساس آداب و رسوم اجتماعی و مبانی اعتقادی و دینی‌شان به آن نگرشی داشته و بر این اساس نوع پوشش در جامعه براساس شیوه‌های زندگی نشات گرفته و برخواسته از فرهنگ مردم آن جامعه است.

این مسئول گفت: بانوی ایرانی در هر منطقه براساس فرهنگ قومی و ملی خود حجاب را رعایت کرده‌اند و اگر به کتب تاریخ ایران قبل و پس از اسلام تا دوران معاصر مراجعه کنید می‌بینید که در هیچ یک از این دوران‌ها بانوی ایرانی نسبت به حجاب بی‌تفاوت نبوده و آن را به بهترین نحو رعایت کرده است.

اکبری تصریح کرد: با نگاه به ادبیات فارسی و اشعار شعرای بزرگی همچون فردوسی، صائب تبریزی و... می‌بینیم که تا چه میزان به موضوع حجاب توجه شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی باید بر روی مقوله بی‌حجابی که خواست دشمنان ماست کار شود، افزود: افراد تأثیرگذار در این میدان پای به عرصه بگذارند و به وظیفه شرعی و اجتماعی خودشان عمل کنند.

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی البرز با تقدیر از نیروی انتظامی در اجرای طرح «نور» بیان کرد: در این مقوله تمامی دستگاه‌ها اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و ادارات باید پای کار آمده و به وظایف خودشان عمل کنند.

این مسئول به ظرفیت سازمان تبلیغات در این زمینه افزود: تمام مجموعه‌های بانوان و مردمی و مبلغات این استان آمادگی کامل در خصوص مشارکت در این طرح را داشته و آماده ارائه نظرات و ایده‌های خود هستند.

انتهای پیام
captcha