تشديد حملات عليه سوريه ناشی از مقاومت اين كشور در برابر سلطه‌گری‌های غرب است
کد خبر: 1057727
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱
رئيس مجلس لبنان

تشديد حملات عليه سوريه ناشی از مقاومت اين كشور در برابر سلطه‌گری‌های غرب است

نبيه بری با صدور بيانيه‌ای ضمن تسليت شهادت چند مقام سوری در انفجار دمشق به مردم و مسئولان سوريه، ابراز اطمينان كرد كه اين كشور مرحله بحرانی را پشت سرخواهد گذاشت و تأكيد كرد كه تشديد حملات عليه سوريه ناشی از مقاومت اين كشور در برابر سلطه‌گری‌های غرب است.


گروه بين‌الملل: نبيه بری با صدور بيانيه‌ای ضمن تسليت شهادت چند مقام سوری در انفجار دمشق به مردم و مسئولان سوريه، ابراز اطمينان كرد كه اين كشور مرحله بحرانی را پشت سرخواهد گذاشت و تأكيد كرد كه تشديد حملات عليه سوريه ناشی از مقاومت اين كشور در برابر سلطه‌گری‌های غرب است.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی شبكه خبری «العالم»، نبيه بری در اين بيانيه اعلام كرد: حملات عليه كشور برادر سوريه به علت مواضع تاريخی اين كشور در مخالفت با سلطه‌گری غربی‌ها و مقاومت دربرابر اين سلطه‌جويی‌ها روز به روز تشديد می‌شود و عمليات تروريستی روز چهارشنبه، 28 تيرماه، در دمشق كه به شهادت چند نفر از مسئولان نظامی منجر شد، نقطه اوج اين جنگ بود.


نبيه بری در اين بيانيه اعلام كرد: ما از كشته‌شدن عده‌ای از مسئولان و فرماندهان سوری و فقدان آن‌ها بسيار متاسفيم و اين اقدام تروريستی را كه بدون شك با هدف ضربه‌زدن به پيكره نظام سوريه و نيز تجزيه ارتش عربی صورت گرفته است، محكوم و تقبيح می‌كنيم.


بری گفت: در عمليات روز چهارشنبه شماری از فرماندهان ارتش سوريه كه زندگی نظامی خود را با درجه افسری و حضور در ميدان در زمان جنگ تشرين آغاز كردند، كشته شدند.


وی هدف از اجرای اين عمليات را تجزيه ارتش عربی سوريه دانست كه تضمين كننده وحدت كشور و ثبات آن است و نيز هدف بالاتر را تجزيه اين كشور و حذف نقش عربی و منطقه‌ای آن و متوقف كردن حمايت مستمر از مبارزه ملت فلسطين برای رسيدن به خواسته‌ها و آرمان‌های آنان عنوان كرد.


رئيس مجلس لبنان درپايان اين بيانيه، شهادت مسئولان نظامی سوری را به رئيس جمهوری، دولت و مجلس نمايندگان، ارتش و مردم تسليت گفت و ابراز اطمينان كرد كه سوريه اين مرحله را پشت سرخواهد گذاشت و قادر خواهد بود با گفت‌وگو ميان گروه‌های خود، روند سياسی را در پيش گيرد و مسئولان سوری نيز با عمل به مسئوليت‌های خود جايگاه برجسته و محوری خود را در سطح منطقه و در ميان كشورهای عربی بازيابند.

captcha