فراخوان رهبران دینی برای تحقق صلح در آفریقای مرکزی
کد خبر: 1348352
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴

فراخوان رهبران دینی برای تحقق صلح در آفریقای مرکزی

گروه بین‌الملل: اسقف اعظم آفریقای مرکزی و رهبر سازمان اسلامی این کشور در فراخوانی مشترک، همه شهروندان مسلمان و مسیحی را به حفظ آرامش و توقف درگیری‌ها دعوت کردند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «atlasinfo»، «دیودونه انزاپالنگا»، اسقف اعظم و «عمر کوبین»، رهبر سازمان اسلامی آفریقای مرکزی، در فراخوانی مشترک ضمن دعوت شهروندان به جلوگیری از درگیری و خشونت، تاکید کردند: «درحالی که در آستانه سال جدید میلادی هستیم، کشورمان دچار جنگ و درگیری‌های فرقه‌ای شده است و عده زیادی آواره شده‌اند. صدها نفر کشته شده‌اند و برخی از گروه‌های افراطی، مجروحان را از بیمارستان‌ها خارج کرده و در ملاء‌عام به قتل رسانده‌اند».



در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: «نگران این مسئله هستیم که به دلیل بی‌توجهی سازمان‌های بین‌المللی، جنگ و درگیری از این مرحله نیز فراتر برود و شهروندان مسلمان و مسیحی با تحریک گروه‌های افراطی، وارد درگیری‌های فرقه‌ای و کشتار یکدیگر شوند. سازمان‌های بین‌المللی باید بدانند که امکان افزایش تنش‌ها در کشور وجود دارد و نباید در قبال این درگیری‌ها سکوت کنند».



همچنین این دو مقام مذهبی، با دعوت از سازمان ملل برای اعزام نیروهای حافظ صلح به آفریقای مرکزی، تصریح کردند: «از سازمان ملل می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر، نیروهای حافظ صلح را به بانگوئی اعزام کنند تا درگیری‌های مذهبی بیش از این ادامه پیدا نکند و شهروندان مسلمان و مسیحی قربانی تحرکات برخی گروه‌ها نشوند».

captcha