کتابخانه سیار روستایی در بانه راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 1357842
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸

کتابخانه سیار روستایی در بانه راه‌اندازی می‌شود

گروه هنر: مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی به‌مناسبت دهه فجر در شهرستان بانه خبر داد.


سهیلا شیخی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از کردستان، از راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی به‌مناسبت دهه فجر در شهرستان بانه خبر داد و گفت: میزان اعتبار برای راه‌اندازی این کتابخانه 500 میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این استان تأمین شده است.



وی افزود: با راه‌اندازی این کتابخانه سیار روستایی، کودکان مناطق مرزی هم تحت پوشش خدمات فرهنگی ـ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرند.



مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اعلام کرد: یک دستگاه خودرو مناسب با موقعیت جغرافیایی منطقه و تجهیزات فرهنگی، هنری مانند کتاب، وسائل کمک آموزشی، بازی‌های فکری و تجهیزات صوتی و تصویری با اعتبار تخصیص یافته خریداری و در محل مرکز فرهنگی ـ هنری بانه مستقر شده است.



وی از اهداف این کتابخانه را رشد و پرورش فکری کودکان و نوجوانان روستایی ذکر کرد وافزود: کتابخانه سیار روستایی بانه همزمان با دهه مبارک به 20 روستای شهرستان بانه فعالیت خود را آغاز می‌کند.



شیخی اعلام کرد: مجموع پنج هزار و 940 جلد کتاب برای مراکز فرهنگی سیار در‌نظر گرفته شده است و مربیان کتابخانه سیار روستایی علاوه بر امانت کتاب به کودکان و نوجوانان روستایی، فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری شعرگویی و قصه‌خوانی هم انجام می‌دهند.



وی در پایان یادآور شد: فعالیت‌های گرامیداشت دهه فجر بین مردم باید نهادینه شود و تا خاطرات شیرینی از ایام‌الله دهه فجر در ذهن اقشار مختلف مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان ثبت شود.

captcha