جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی در شهر بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4151948
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی در شهر بوشهر برگزار شد + عکس

اعضای حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه‌های عمومی بوشهر در محل فرمانداری این شهرستان درباره چگونگی تحقق مطالبه‌های حوزه کتابخوانی و ضرورت گسترش کتابخانه‌های سیار روستایی به بحث و بررسی و برنامه‌ریزی پرداختند.

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی

به گزارش ایکنا از بوشهر، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر، بعدازظهر ۱۱ تیر، با حضور حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، صالح رحیمی، فرماندار بوشهر، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی این انجمن در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، در این نشست با بیان اینکه شهرستان بوشهر در تحقق شاخص‌های «افق ۱۴۰۱» اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر به‌عنوان شهرستان برتر در سطح استان انتخاب شده، افزود: از فرماندار بوشهر به‌عنوان رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر به جهت اهتمام و حمایت از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان و تشکیل مستمر و مؤثر جلسات این انجمن تشکر می‌کنم.

ضرورت راه‌اندازی کتابخانه سیار در روستاها

راهب با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کتابخانه سیار در بوشهر، اظهار کرد: در زمینه ترویج کتاب و فرهنگ کتابخوانی باید از فضای کتابخانه خارج و وارد بدنه اجتماعی جامعه شد که یکی از ابزارهای این کار، کتابخانه‌های سیار هستند.

وی ادامه داد: با توجه مقرون به صرفه نبودن تأسیس کتابخانه در روستاهای کم جمعیت، راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی و محروم یک مطالبه و ضرورت فرهنگی در استان بوشهر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک نهاد بهره‌بردار است و نیروی انسانی و تجهیز کتابخانه سیار را انجام می‌دهد، به همین منظور با توجه به اهمیت موضوع، مسئولان و نهادهای استانی لازم است در زمینه تأمین خودرو همکاری لازم را انجام دهند.

صالح رحیمی، فرماندار شهرستان بوشهر، نیز در این نشست با بیان اینکه دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر اقشار ساکن در برخی مناطق استان به کتابخانه عمومی دسترسی ندارند، اظهار کرد: با راه‌اندازی کتابخانه سیار، مناطق روستایی و محروم از خدمات کتابخانه‌ای و برنامه‌های فرهنگی برخوردار خواهند شد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر با تأکید بر اینکه استان بوشهر نیازمند کتابخانه سیار است، افزود: کتابخانه سیار فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای فرهنگ عمومی است.

همچنین در ادامه این جلسه در رابطه با راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه عمومی شهید شیخ حسین چاهکوتاهی، اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر با مشارکت کتابخانه‌های عمومی، تأمین اعتبار ساخت کتابخانه عمومی روستای دویره و احکام فرهنگی جایگزین حبس طبق آئین‌نامه اجرایی ماده ۷۹ مجازات اسلامی بحث و تبادل نظر شد و مصوباتی نیز از جمله افتتاح کتابخانه شهید شیخ حسین چاهکوتاهی در هفته دولت امسال به تأیید اعضا رسید.

یادآور می‌شود، در پایان از صالح رحیمی، فرماندار بوشهر به جهت کسب رتبه برتر در تحقق شاخص‌های «افق ۱۴۰۱» اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌‌های بوشهر، با اهدا لوح سپاس از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر قدردانی و تجلیل شد.

کیوان عمادی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha