اسلام قائلین به شهادتین را تکفیر نمی‌کند
کد خبر: 1378323
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
شیخ الازهر:

اسلام قائلین به شهادتین را تکفیر نمی‌کند

گروه بین‌الملل: احمد الطیب، با هشدار نسبت به گسترش پدیده تکفیر تأکید کرد: تکفیر حق هیچ یک از مردم یا هیچ گروهی نیست، زیرا دین اسلام افرادی را که شهادتین بر زبان آورده و به سوی یک قبله نماز می‌خوانند، هرگز تکفیر نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الیوم السابع»، احمد الطیب، شیخ الازهر، عصر دیروز(دوم اسفندماه) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المصری الیوم» با بیان این مطلب گفت: فتواهای تکفیری در سال‌های اخیر در جوامع اسلامی و عربی بسیار افزایش یافته است، این درحالی است که در گذشته کمتر شاهد این‌گونه فتواها بودیم.
وی افزود: اگر پدیده تکفیر در جامعه رسوخ پیدا کند، جامعه را به ضعف و نابودی خواهد کشاند، و تضعیف جوامع عربی و اسلامی، یکی از اهداف صهیونیسم جهانی است.
شیخ الازهر از مسئولان و حاکمان کشورهای عربی و در رأس آنان علمای مسلمان خواست تا راه‌حلی برای مقابله با تکفیر بیاندیشند تا جامعه از این درد رهایی یابد.
وی با تأکید بر اینکه مسئله تکفیر به مرحله خطرناکی رسیده است، گفت: تکفیر حق هیچ یک از مردم یا هیچ گروهی نیست، زیرا دین اسلام افرادی را که شهادتین بر زبان آورده و به سوی یک قبله نماز می‌خوانند، هرگز تکفیر نمی‌کند.

captcha