تداوم برپایی جشنواره پیامبراعظم(ص) کم‌کاری در این حوزه را جبران می‌کند
کد خبر: 1381700
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
شهریار بحرانی:

تداوم برپایی جشنواره پیامبراعظم(ص) کم‌کاری در این حوزه را جبران می‌کند

گروه هنر: بعد از 37 سال اولین جشنواره فیلم پیامبر اعظم(ص) را برگزار می‌کنیم و امیدوارم با تداوم در برپایی این رویداد کم کاری و غفلت این سال‌ها را جبران کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)، شهریار بحرانی کارگردان سینما با طرح این پرسش که، پیامبر(ص) برای ما بسیار عزیز است، اما برایش چه کرده‌ایم؟ گفت: هیچ! ما فقط ادعا کردیم که پیامبر(ص) را دوست داریم. فکر می‌کنیم که چون ما باید ایشان را دوست داشته باشیم همه جهان هم باید او را دوست داشته باشند. اصلاً این‌گونه نیست، ما باید به جای دوست داشتن پیامبر(ص) او را می‌شناساندیم، این وظیفه ما در قبال پیامبر(ص) است.

کارگردان سریال «مریم مقدس(س)» ادامه داد: من به عنوان یک انسان خیلی چیزها دوست دارم. این مربوط به شخصیت و اندیشه من است. شاید بعضی از آدم‌ها چیزهایی را دوست باشند که خلاف سلیقه و علاقه من باشد، اما پیامبر(ص) را نمی‌توانیم فقط دوست داشته باشیم. ما باید پیامبر(ص) را بشناسانیم. قضیه پیامبر(ص) فرق می‌کند. این‌طور نیست که من دوست داشته باشم حالا بقیه می‌خواهند دوست داشته باشند یا نداشته باشند. ما باید پیامبر(ص) را بشناسانیم تا بقیه هم مثل ما ایشان را دوست داشته باشند. این وظیفه ماست. حالا من می‌پرسم که آیا این کار را کرده‌ایم؟ چه میزان پیامبر را به جهان، به آنانی که نمی‌شناسند و می‌دانیم که بستر و زمینه مناسبی برای شناخت پیامبر اسلام(ص) دارند، شناسانده‌ایم. این قضیه پیچیده و انجام نشدنی نیست. البته ساده هم نیست، کار می‌خواهد، زحمت می‌خواهد، اما از این کار و زحمت اساسی و مهم غافل شدیم، واقعاً بینش ما اشکال دارد.

کارگردان «حمله به اچ 3 » در پایان اظهار کرد: بعد  از 37 سال اولین جشنواره فیلم پیامبر اعظم(ص) را برگزار می‌کنیم. آن قدر معطل نشستیم تا یک احمق یا احمق‌هایی به این شخصیت بزرگ و الهی توهین کنند. به نظر من آنها توهین نکردند ما خودمان به خودمان توهین کرده‌ایم. انشاءالله این جشنواره ادامه پیدا کند و بتواند کم کاری و غفلت‌های سابق ما را جبران کند.

نخستین دوره جشنواره فرهنگی ـ هنری اهل بیت(ع) با عنوان «جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)» به همت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همکاری نهادهای فرهنگی و هنری برگزار می‌شود. این جشنواره در سه رشته فیلم کوتاه (در سه شاخه انیمیشن، داستانی و مستند)، فیلمنامه و تألیف و ترجمه کتاب به زبان انگلیسی (در دو شاخه سیره پیامبر و پاسخ به شبهات) برگزار خواهد شد و جوایز ارزنده و بی نظیری به نفرات برتر تعلق خواهد گرفت.

captcha