نقش جوانان در توسعه فرهنگی جامعه انکارناپذیر است
کد خبر: 1395685
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹

نقش جوانان در توسعه فرهنگی جامعه انکارناپذیر است

گروه اجتماعی: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس با اشاره به اینکه نقش جوانان در توسعه فرهنگی جامعه انکارناپذیر است، گفت: توسعه کشور با همراهی جوانان تحقق می‌یابد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، همایش دانشجویی نقش جوان در پیشبرد اقتصاد و فرهنگ اسلامی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام علی(ع) و حوزه علمیه الزهرا(س) طبس در مجتمع فرهنگی حضرت مهدی(ع) برگزار شد.



احمد رفیعی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس در این همایش با اشاره به اینکه با رویکرد دینی که در برنامه‌های فرهنگی است باعث موفقیت بسیاری از جوانان شده‌ایم، ادامه داد: توانمندسازی خروجی ما در کمیته امداد امام(ره) است و سعی می‌کنیم دانشجویان این کمیته را در مسیر توانمندسازی خانواده‌ها کمک کنیم.



وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 150 میلیون تومان هزینه‌های فرهنگی ما در بخش‌های مختلف بوده است، گفت: در حال حاضر 60 دانشجو تحت حمایت این کمیته هستند که 50 نفر بومی و 10 نفر از شهرهای مجاور هستند.



رئیس کمیته امداد طبس افزود: بخشی از خدمات ما در سال گذشته بر محور آموزش خانواده‌ها بود که در این راستا 500 خانوار ساماندهی شدند.



ابوالقاسم احمدی، کارشناس فرهنگی در طبس نیز در این همایش گفت: مهم‌ترین سرمایه یک کشور حرکت در مسیر توسعه نیروی انسانی است.



وی به نقش جوانان به همراهی با روحانیت در پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و دوران سازندگی و پیشرفت از جمله انرژی هسته‌ای اشاره کرد.



این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه در حال حاضر که عرصه مقابله با هجمه فرهنگی است جوانان نقش اصلی را ایفا می‌کنند و باید تلاش کنیم تا دشمن در زمینه‌های اقتصادی و چه فرهنگی به اهداف خود نرسد، افزود: امروزه خط مقدم جبهه درون شهرهای ما است و باید افراد جامعه را در مقابل هجمه فرهنگی بیمه کنیم.



مصطفی اخوان صفار، رئیس دانشگاه پیام نور طبس نیز گفت: دانشگاه دو رسالت فرهنگی و اقتصادی را دنبال می‌کند و وظیفه دارد تا زمینه را برای کارهای فرهنگی و اقتصادی دانشجویان آماده کند.



اخوان صفار گفت: دانشگاه پیام نور طبس از نظر فرهنگی جزو 10 دانشگاه برتر کشور است که اخیراً هم مورد تقدیر قرار گرفته است.

captcha