نرم‌افزار «نخبگان دینی» تولید شد
کد خبر: 1415366
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸

نرم‌افزار «نخبگان دینی» تولید شد

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار نخبگان دینی با همکاری مدیریت امور پژوهشی و معاونت پژوهش جامعة‌المصطفی‌العالمیه تدوین و تولید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نرم‌افزار نخبگان دینی در قالب دو DVD با موضوعات حکم قاضی مأذون، طبقه‌بندی روایات تفسیری، قیام کربلا - تغییر ساختار حکومت، غدیر و وحدت اسلامی، نقش روایات در تفسیر قرآن کریم و جنبه‌های مشترک حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت زهرا (س) در جامعةالمصطفی‌العالمیه تولید شد.

از دیگر موضوعاتی که در این نرم‌افزار به آن توجه شده است می‌توان به آسیب‌شناسی، بررسی جایگاه کشورهای جهان اسلام در تولید علوم انسانی، بلاغت و تأثیر آن در تفسیر قرآن کریم، تلقیح مصنوعی و اجاره رحم، جایگاه و کارکرد فقه تربیتی اشاره کرد.

شیوه‌های مدیریت و تقسیم بیت‌المال در صدر اسلام، عاشوراپژوهی، مالکیت اشخاص حقوقی، مسیحیت و شیوه‌های نوین فعالیت آنان در جهان اسلام، نقد کتاب آموزش دانش سیاسی دکتر حسین بشریه، نقد و بررسی دیدگاه مستشرقان درباره ازدواج‌های پیامبر اعظم(ص)، بدعت‌های نوظهور در جهان معاصر، اختلاف فتاوا، اسباب، آثار و پیامدهای آن از نگاه فریقین، عاشورا و انتظار و موضوع‌شناسی باروری‌های پزشکی و چالش‌های آن از دیگر مباحثی است که در این نرم‌افزار به آن پرداخته شده است.

فقه و نظام‌سازی، بررسی امکان و چگونگی روابط دانش فقه و دانش تربیت، بررسی فقهی ماهیت و آثار مرگ مغزی، فقه تربیتی، چیستی و چرایی، نشست تخصصی شعر انتظار، تسبیح ثانیه‌ها، قرآن و اسرار نهفته در آن، تاثیر علوم ادبی در فهم قرآن، معاملات فارکس، ملاک‌های اعتبار منابع تاریخی، فقه سیاسی در جهان اسلام، نقش پیامبران در وحی از منظر قرآن و... نیز از دیگر مباحثی است که در این نرم‌افزار به صورت تخصصی در مورد آن بحث شده است.

captcha