نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی، موجب ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی می‌شود
کد خبر: 1418253
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷

نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی، موجب ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان کردستان گفت: نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی بین اقشار مختلف جامعه، موجب ارتقای سطح آگاهی عمومی می‌شود و در نتیجه اجرای طرح‌های توسعه‌‌ای افزایش آگاهی و بصیرت جامعه را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اسماعیل احمدی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، امروز، 26 خردادماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، گفت: حساسیت نسبت به موضوعات فرهنگی از نیازهای جامعه امروزی است و باید به صورت ویژه از سوی مردم و متولیان امر مورد توجه قرار گیرد.
وی از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان در توسعه فرهنگی کشور نام برد و افزود: این نهاد فرهنگی با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی سعی در توسعه فرهنگ و سعادتمندی جامعه دارد.
احمدی با بیان اینکه توجه به مقوله کتاب نیازمند نگاهی نو و ویژه است، عنوان کرد: این حرکت باید از سوی مسئولان و نخبگان حمایت شود تا بتوان به توسعه فرهنگی جامعه امیدوار باشیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان ماهیت انقلاب اسلامی را فرهنگی عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی مسئولان به کتاب و نقش آن در توسعه کشور بی‌توجه هستند و این امر می‌تواند برای جامعه زیانبار بود.
به گفته وی، خانواده‌ها باید نسبت به موضوعات فرهنگی دغدغه بیشتری داشته باشند تا بتوانند راه درست را از نادرست تشخیص و سعادت خود و فرزندانشان را تضمین کنند.
احمدی عنوان کرد: خانواده‌ها نقش بسیار مؤثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه برعهده دارند و می‌توانند با عملکرد مطلوب در این زمینه جامعه را به سمت توسعه سوق دهند.
وی از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان در توسعه فرهنگی کشور نام برد و افزود: این نهاد فرهنگی با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی سعی دارد زمینه‌های توسعه فرهنگی کشور و سعادتمندی جامعه را فراهم کند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خواستار حمایت بیشتر مسئولان از کتابخانه‌های عمومی شد و اظهار کرد: برخی نهادها براساس قانون موظف به حمایت از این کتابخانه‌های عمومی هستند اما متأسفانه در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند.
وی عنوان کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی بین اقشار مختلف جامعه موجب ارتقای سطح آگاهی عمومی می‌شود و در نتیجه اجرای طرح‌های توسعه‌ای افزایش آگاهی و بصیرت جامعه را به دنبال دارد.
احمدی در پایان با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف به منظور ترویج فرهنگ مطالعه، یادآور شد: این برنامه‌ها با هدف جذب اقشار مختلف به کتابخانه‌های عمومی و زمینه‌سازی برای ترویج فرهنگ مطالعه اجرا می‌شود.

captcha