طرح تحول سلامت به طرح تحول درمان مبدل شده است
کد خبر: 1437764
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
مرندی انتقاد کرد:

طرح تحول سلامت به طرح تحول درمان مبدل شده است

گروه سلامت: رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت به طرح تحول درمان تبدیل شده است، گفت: مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی سلامت بر روی تمرکز بر اولویت مسائل بهداشتی تاکید ویژه‌‌ای داشته‌اند ولی همچنان این مسائل بر روی زمین مانده است.

علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح دیدگاه خود از نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی سلامت بر روی تمرکز بر اولویت مسائل بهداشتی، سطح بندی خدمات و برخورد با خدمات القایی تاکید ویژه‌‌ای داشته‌اند ولی همچنان این مسائل بر روی زمین مانده است.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با تاکید بر اینکه بدون برنامه ریزی دقیق وارد این عرصه شده‌ایم، ادامه داد: مقوله درمان بسیار هزینه‌‌بر است و هیچگاه نیز کم نخواهد شد بنابراین ما باید از بیمار شدن مردم جلوگیری کنیم.
وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار تقویت مقوله بهداشت و پیشگیری شد و افزود: ما نباید صبر کنیم تا مردم بیمار شوند سپس تصور کنیم که همه افراد را می‌توانیم درمان کنیم.
هزینه‌های بیماری‌های غیرواگیر همچون بهمن کشور را نابود خواهد کرد
مرندی خاطرنشان کرد: هر روز شاهد افزایش بار بیماری‌های غیرواگیری همچون سکته‌های قلبی و مغزی، دیابت و سرطان در کشور هستیم که دارای هزینه‌های هنگفت روزافزونی است و مطمئنا همچون بهمن هزینه‌های آن کشور را نابود خواهد کرد.
طرح تحول سلامت به طرح تحول درمان مبدل شده است
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت به طرح تحول درمان تبدیل شده است، گفت: ما باید اساس کار خود را بر روی مقوله بهداشت و پیشگیری متمرکز می‌کردیم ولی هنوز وارد این عرصه نشده‌ایم.

captcha