برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی حلال در ژاپن
کد خبر: 1454182
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی حلال در ژاپن

گروه بین‌الملل: کشور ژاپن در راستای تلاش‌های خود برای توسعه صنعت پرسود گردشگری حلال و جذب گردشگران مسلمان، اولین همایش و نمایشگاه بین‌المللی تجارت و محیط حلال را در توکیو برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «Halal Media Japan»، این نمایشگاه با هدف توسعه صنعت حلال در ژاپن و افزایش سهم شرکت‌های ژاپنی در بازارهای اسلامی برگزار خواهد شد.

عنوان این نمایشگاه «توسعه جهانی نشان حلال ژاپن و توسعه ملی صنعت حلال» است که 5 و 6 آذرماه با حضور نمایندگانی از سراسر جهان در توکیو برگزار خواهد شد.

بنابر آمارها، ورود گردشگران مسلمان به ژاپن از سال 2004 تا 2013 رشد 7 درصدی داشته و پیش‌بینی می‌شود که این رشد تا هفت سال آینده به 18 درصد برسد.

ژاپن در یک سال گذشته با اهتمام به توسعه گردشگری اسلامی و جذب گردشگران مسلمان، رتبه خود را در گردشگری اسلامی از 50 به 40 رسانیده است.

برگزاری سمینارهای حلال در مورد غذا و محصولات حلال، حجاب، نحوه تعامل با گردشگران مسلمان و نیز برپایی رستوران‌های حلال، ارائه غذاهای حلال در رستوران‌ها، تسهیل قوانین صدور روادید برای گردشگران مسلمان و ایجاد نمازخانه در هتل‌ها و مراکز گردشگری از جمله اقدامات ژاپن برای توسعه صنعت گردشگری حلال است.

اسلام در ژاپن

اسلام در دهه 1920 با انقلاب روسیه و ورود مهاجران مسلمان ترک‌تبار از روسیه به ژاپن، به این کشور راه یافت.

در دهه 1930 تعداد مسلمان ژاپن به 1000 نفر رسید.

موج دیگری از مهاجران مسلمان در دهه 1980 از کشورهای ایران، پاکستان و بنگلادش عازم ژاپن شدند و متعاقب آن تعداد مسلمان این کشور افزایش یافت.

امروز مسلمانان حدود 120 هزار نفر از جمعیت 127 میلیونی کشور ژاپن را که دهمین کشور پرجمعیت جهان است، تشکیل می‌دهند.

captcha