کتاب مهمترین ابزار برای انتقال مفاهیم و دانش بشری است
کد خبر: 1456618
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵

کتاب مهمترین ابزار برای انتقال مفاهیم و دانش بشری است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی کتاب را مهمترین ابزار برای انتقال مفاهیم و دانش بشری دانست و اظهار کرد: اگر امروز تعالیم اسلامی به دست ما رسیده است، در سایه تلاش عالمان دین برای نشر آن معارف در قالب مکتوبات به ویژه کتاب بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز، 11 مهر در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز ترویج فرهنگ کتابخوانی را نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و اصلاح برخی از قوانین دانست و گفت: با وجود گسترش فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی هنوز کتاب جایگاه خود را حفظ کرده است.
وی ادامه داد: درحالی که روز به روز شاهد رشد فناوری‌های نوین در فضای مجازی، شبکه اجتماعی و تکنولوژی های ارتباطی هستیم، اما هیچ یک تاکنون نتوانسته جای کتاب را پر کند، در حقیقت آن مفاهیمی که از کتاب بر مخاطب القاء می‌شود، با دیگر ابزارها ممکن نیست.
حجت‌الاسلام عظیمی با اشاره به گسترش ناشران الکترونیک و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای گفت: با وجود این‌که برخی از این نرم‌افزارها ده‌ها و شاید صدها کتاب را در قالب یک لوح فشرده به مخاطبان خود ارائه می‌دهد، اما هنوز اقبال برای کتابخوانی بیشتر است.
وی کتاب را مهمترین ابزار برای انتقال مفاهیم و دانش بشری دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز سیره ائمه معصومین(ع) و رسول گرامی اسلام(ص) به دست ما رسیده است، در سایه تلاش عالمان دین برای نشر آن معارف در قالب مکتوبات به ویژه کتاب بوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی همچنین بالاترین و برترین کتاب برای بشریت را قرآن کریم معرفی کرد و اظهار کرد: تمامی علوم و دانش بشری محتاج قرآن است، بنابراین نباید از این کتاب که برنامه سعادت بشریت است، فاصله بگیریم.
وی با اشاره به اعجاز علمی قرآن کریم، گفت: هنوز دانش بشری نتوانسته برخی مسائل علمی که در قرآن مطرح شده را پالایش و تحلیل کند و باید دانست که قرآن صرفأ کتاب علمی نیست، اما تمام علوم محتاج قرآن هستند.
این مقام استانی با بیان این‌که هنوز ارزش و جایگاه فرهنگ کتابخوانی به ویژه قرائت و درک مفاهیم قرآن کریم در جامعه شناخته نشده است، گفت: شهید مدنی در جایی فرمودند: «ای کاش به جای مطالعه این همه کتاب، قرآن را بارها می خواندم.»

captcha