برای خروج از رکود و یا رونق اقتصادی هیچ‌وقت چشم‌مان به مذاکرات نبوده است
کد خبر: 1463095
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹

برای خروج از رکود و یا رونق اقتصادی هیچ‌وقت چشم‌مان به مذاکرات نبوده است

گروه سیاسی: دکتر روحانی با بیان اینکه برای خروج از رکود و یا رونق اقتصادی هیچ‌وقت چشم‌مان به مذاکرات نبوده است،گفت: خداوند را سپاسگذاریم که در شرایط تحریم، کشور از رکود خارج شده است و رونق قدم به قدم آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان ،دکتر حسن روحانی، شامگاه گذشته،30 مهر در جمع خبرنگاران ، در ابتدای این نشست خبری با قدردانی از استقبال گرم مردم استان زنجان از کاروان دولت تدبیر و امید، به تصمیمات دولت برای ارتقای سطح استان اشاره کرد و گفت: برای پیشرفت استان ۷۱ پروژه در نظر گرفته شده که در طول امسال و سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد، البته علاوه بر این پروژه‌ها طرح‌های مهم دیگری را برای استان مدنظر قرار داده‌ایم که ممکن است زمان‌بر باشد که از آن جمله می‌توان به دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین و حل و فصل مشکلات پتروشیمی استان اشاره کرد.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خویش اظهارکرد: با قوت این نکته را به مردم اعلام می‌کنم که قطعا به شرایط گذشته بازنخواهیم گشت.
وی تصریح‌ کرد: در موضوع هسته‌ای مسأله مهم این است که دولت و ملت منطقی را در پیش بگیرند تا عده‌ای که نمی‌خواهند این توافق و مذاکرات به نتیجه نهایی برسد، نتوانند به‌راحتی اهداف خود را پیش ببرند.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت و تیم مذاکره‌کننده تمام توان خود را برای رسیدن به توافق به‌کار بسته است، خاطرنشان‌کرد: این روند را با تمام توان ادامه خواهیم داد ولی این کار ساده نیست هرچند تجربه نشان داده است که می‌توانیم به توافق برسیم.
دکتر روحانی در بخش دیگری از این گفتگوی خبری با بیان اینکه برای خروج از رکود و یا رونق اقتصادی هیچ‌وقت چشم‌مان به مذاکرات نبوده است، ادامه داد: خداوند را سپاسگذاریم که در شرایط تحریم کشور از رکود خارج شده است و رونق قدم به قدم آغاز شده است.
وی افزود: براساس پیش‌بینی‌ها انتظار داریم امسال رشد اقتصادی کشور مثبت باشد و ملت بزرگ ایران این کار را انجام داد، هرچند منکر این مطلب نیز نیستیم که برای توسعه اقتصادی نیاز به روابط‌ بهتر با دنیا داشته باشیم و در همین رابطه نیز با همکاری کشورهای همسایه و تعدادی از کشورهای بزرگ، دنبال اجرایی کردن طرح‌های جدید در زمینه اقتصادی هستیم.
رییس‌جمهور گفت: امروز جاذبه بسیار خوبی در کشور برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به‌وجود آمده و امیدواریم در سیاست‌خارجی گام‌های بیشتری برداشته شود تا شرایط برای توسعه کشور هر چه بیشتر فراهم شود.
وی در ادامه با اشاره به رد لایحه مقررات مالی در مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: این تصمیم غیرطبیعی نیست و کمی کار دولت و مجلس را زیاد کرده است و نمی‌توانیم عنوان کنیم که مجلس با چنین اقدامی، جلوی حرکت دولت یا رونق اقتصادی ایستاده است.
دکتر روحانی همچنین به ضرورت توجه به توسعه صنعت گردشگری به‌ویژه در استان زنجان اشاره کرد و  گفت: با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانیم شاهد رونق اقتصادی کشور بوده و با استفاده از توان مردمی و توسعه فعالیت سمن‌ها می‌توان در این بخش موثرتر عمل کرد.
وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری نمی‌تواند با اقدامات یک بخش محقق شود، افزود: برای تحقق این امر عزم ملی مهم است و امیدواریم بتوانیم با همکاری بخش خصوصی شاهد توسعه گردشگری به‌ویژه در استان زنجان باشیم.
رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت محورهای جدیدی غیر از کشاورزی و معدن را برای تحرک و رونق استان زنجان مدنظر قرار داده است؟ اظهارکرد: امیدهای زیادی به اکتشاف معادن جدید در استان وجود دارد که آن را با جدیت دنبال خواهیم کرد، ضمن اینکه در زمینه پتروشیمی و صنعت آی‌تی و الکترونیک نیز تلاش مضاعفی در استان صورت خواهد گرفت.
 

captcha