دلجویی کانادایی‌ها از مسلمانان در پی حمله افراد ناشناس به مسجد
کد خبر: 1463807
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲

دلجویی کانادایی‌ها از مسلمانان در پی حمله افراد ناشناس به مسجد

گروه بین‌الملل: مردم شهر «کلد لیک» در ایالت آلبرتای کانادا در پی حمله افراد ناشناس به مسجد این شهر، با جمع شدن در محل، ضمن ابراز تأسف و همدردی با مسلمانان در پاک کردن شعارهای نژادپرستانه از روی دیوار مسجد به مسلمانان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Global News»، نیکی ویلیامز، یکی از شهروندان کلد لیک که در پاک کردن شعارهای نژادپرستانه از روی دیوار مسجد به مسلمانان کمک می‌کرد، گفت: بر روی دیوار نوشته شده «به خانه خودتان برگردید» اما من با کسانی که به این مسجد می‌آیند، بزرگ شده‌ام، کانادا خانه آن‌ها است. 
مسجد و مرکز اسلامی کلد لیک روز جمعه هدف حمله افراد ناشناسی قرار گرفت که ضمن شکستن پنجره‌ها اقدام به نوشتن شعارهای نژادپرستانه بر روی دیوارها کردند.
اهالی کلد لیک پس از پاک کردن این شعارها، پوسترهایی بر دیوار مسجد نصب کردند که بر آن‌ها نوشته شده: «همسایه خود را دوست بدارید» و «شما در خانه خوتان هستید».
ویلیامز تأکید کرد: ما یک جامعه منسجم هستیم و کلد لیک خانه مسلمانان و پیروان دیگر ادیانی است که در آن زندگی می‌کنند.
کریگ کوپلند، شهردار کلد لیک نیز بلافاصله پس از شنیدن خبر این حادثه به مسجد آمد و حمایت خود را از مسلمانان اعلام کرد.
وی افزود: جامعه کلد لیک از اتفاق پیش‌آمده و بی‌حرمتی به این محل عبادت، منزجر و ناراحت است. همه مردم کلد لیک در حال جمع شدن در اطراف مسجد و اعلام حمایت از مسلمانان هستند.

captcha