فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خانواده‌های ایرانی نهادینه شود
کد خبر: 1471705
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
امام جمعه ازندریان:

فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خانواده‌های ایرانی نهادینه شود

گروه اندیشه: مطالعه کتاب انسان، خانواده، شهر و یک جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از سوی دیگر در دین مبین اسلام، مردم به افزایش سطح علم و دانش تشویق و ترغیب شده‌اند بنابراین باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خانواده‌های ایرانی نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام علی امیدی، امام جمعه شهر ازندریان یکشنبه، 18 آبان در نشست انجمن خیرین کتابخانه اظهار کرد: مطالعه کتاب انسان، خانواده، شهر و یک جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از سوی دیگر در دین مبین اسلام، مردم به افزایش سطح علم و دانش تشویق و ترغیب شده‌اند بنابراین باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خانواده‌های ایرانی نهادینه شود.

وی افزود: انس و دوستی با کتاب یکی از اصول مهم برای بهره بردن در زندگی روزمره و جامعه بشری است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حسین فارسی، بخشدار جوکار نیز اظهار کرد: روستاهای حسین آباد شاملو و عشاق فاقد کتابخانه بودند که با همکاری اعضای شورای اسلامی و دهیاران دو روستا این امر نهادینه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش جوکار 5 کتابخانه شامل ازندریان، علی آباد دمق، جوکار، حسین آبادشاملو و عشاق به فعالیت خواهند پرداخت.

فارسی بیان کرد: کتابخانه شهر ازندریان دارای سه هزار و 700 نفر عضو است و خانم لطیفی نیز از این کتابخانه به عنوان کتابدار نمونه کشور انتخاب شد که نشان از علاقه این شهر به فرهنگ مطالعه و فعالیت مسئولان این کتابخانه دارد.

مهدی آخشیک، رئیس نهاد کتابخانه‌های شهرستان ملایر نیز به افتتاح و تجهیز چند کتابخانه در هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: برای تجهیز کتابخانه حسین آباد شاملو مبلغ 15میلیون تومان هزینه شده است.

وی از برگزاری همایش خادمین کتابخانه‌ها یکشنبه، 25 آبان در استان خبر داد و اظهار کرد: شهر ازندریان قابلیت احداث کتابخانه جدید را دارد که امیدواریم با همکاری شهردار و اعضای شورای اسلامی این امر به  تحقق بپیوندد.

captcha