گوهر محبت را نباید خرج نامحرم کرد
کد خبر: 1473394
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶

گوهر محبت را نباید خرج نامحرم کرد

کانون خبرنگاران نبأ/ جلال بیطرفان: استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید شاکر خداوند متعال به سبب نعمت ولایت باشیم، گفت:‌ خدا به فرد محبت داده است،‌ نباید این محبت را برای نامحرم خرج کرد؛ ارتباط با نامحرم سبب دوری او از ولی عصر(عج) می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام ظهیری، استاد حوزه و دانشگاه در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران گفت: خدا به بشر گوهر محبت را داده و با این گوهر او را نسبت به سایر موجوادت برتری داده است.

وی ادامه داد: عشق و محبت از ویژگی‌های انسان است؛ چراکه ملائکه و حیوانات دارای این ویژگی‌ نیستند، محبت و عشق از مدال‌هایی است که فرد ارزش و جایگاه خود را به‌وسیله آن پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در روایت آمده «زیان‌کارترین افراد کسانی هستند که زمزم محبت را در جایی استفاده کنند که محصول ماندگاری برای او ایجاد نکند»، بیان کرد: ائمه اطهار(ع) می‌فرمایند «فرد باید به فردی عشق بورزد که او نیز نسبت به او عشق و محبت داشته باشد».

وی افزود: محبت و عشق فرد با امام زمان(عج) یک طرفه نیست؛ تصور اشتباهی است که خیال کنیم اهل‌ بیت(ع) به ما عشق و محبت نمی‌ورزند، حتی خودشان می‌فرمایند «ما از شادی شما شاد و از ناراحتی شما ناراحت می‌شویم».

حجت‌الاسلام ظهیری اظهار کرد: در روایتی از اهل‌ بیت(ع) آمده «اگر در زندگی خود به ما عشق بورزید ما چندین برابر به شما عشق می‌ورزیم»، امام رضا(ع) می‌فرمایند «ما از رنج شیعیانمان رنجور و از شادیشان شاد می‌شویم».

وی تصریح کرد: شیعه باید شاکر ارتباط خود با اهل‌ بیت(ع) باشد، خود ائمه اطهار(ع) هستند که این ارتباط و محبت را در دل فرد ایجاد می‌کنند؛ حتی به زیارتی که می‌رویم دعوت خود این بزرگواران است، وگرنه ما خودمان که کاره‌ای نیستیم.

استاد حوزه و دانشگاه خطاب به حاضران اظهار کرد: افرادی که امروز در مسجد مقدس جمکران هستند خیال نکنند که خودشان با پای خودشان آمده‌اند، بلکه امام زمان(عج) تک تک افراد را دعوت کرده است.

وی افزود: ولی عصر(عج) از پدر و مادر نسبت به فرد مهربان‌تر است، غم فرد غم خود صاحب‌الزمان(عج) است، ایشان می‌فرمایند «رنج شما رنج من و شادی شما شادی من است».

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر شکر نعمت ولایت بیان کرد: باید شاکر خدا باشیم که کشور ما را به عنوان خانه اهل‌ بیت(ع) قرار داده است، مردم ایران اسلامی در میان تمام مردمان جهان انتخاب شده‌اند تا یاری‌کننده صاحب‌الزمان(عج) باشند.

وی تصریح کرد: باید شاکر خداوند متعال باشیم که به ما این نعمت را عطا کرده است؛‌ خدا به فرد محبت داده است،‌ نباید این محبت را برای نامحرم خرج کرد؛ ارتباط با نامحرم سبب دوری او از حضرت ولی عصر(عج) می‌شود.

حجت‌الاسلام ظهیری با بیان اینکه محبت به اهل‌ بیت(ع) از بین رفتنی نیست، اظهار کرد: قطع رابطه با ائمه اطهار(ع) سبب خسران دنیویی و اخروی فرد می‌شود؛ چراکه این بزرگواران حبل‌الله‌المتین هستند. اهل‌ بیت(ع) حجت‌ برای ارتباط با خدا هستند.

حجت‌الاسلام ظهیری در ادامه سخنان خود عنوان کرد: گریه بر امام حسین(ع) به قدری مهم است که امام رضا(ع) می‌فرمایند «بر هر چیزی خواستید گریه کنید بر حسین بن علی گریه کنید».

وی یادآور شد: نزدیک‌ترین راه برای رسیدن فرد به صاحب‌الزمان(عج) گریه بر حضرت سیدالشهدا(ع) است.

*منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

captcha