واردات محصول غير حلال به اندونزی ممنوع شد
کد خبر: 1789998
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۷

واردات محصول غير حلال به اندونزی ممنوع شد

گروه بين‌الملل: مجلس شورای علمای اسلام در اندونزی(MUI) با اشاره به اين كه محموله گوشت وارداتی از كشور استراليا، فاقد مهر حلال مورد قبول كشور اندونزی است؛ از ورود آن به شهر «جاكارتا» ممنوعيت به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه جنوب شرق آسيا، پيش از اين اندونزی، ورود گوشت از نيوزلند را به حالت تعويق درآورد؛ زيرا شورای علمای اسلام در اندونزی (MUI ) جواز حلال كشور نيوزلند را قبول ندارد. در مورد محموله گوشت وارداتی از استراليا نيز اگر مركز صدور جواز حلال استراليا، قانون جديد جواز حلال اندونزی را قبول نكند، وضع به همين شكل خواهدبود.
سخنگوی وزارت اقتصاد اندونزی در اين مورد اظهار نگرانی كرده و در عين حال اميدوار است كه سران دو كشور بتوانند با يكديگر همكاری كنند تا تجارت بين دو كشور اندونزی و استراليا به حالت عادی باز گردد.
مسئولان اندونزی معتقدند هنوز راه حل مناسبی برای مشكل مذكور اعلام نشده است و مشخص نيست اين محموله را بايد به كشور صادركننده بازگردانند يا اين كه آن را از بين ببرند.
هرساله اندونزی از كشور استراليا و نيوزلند، 70 هزار تن گوشت وارد می‌كند و شرط كرده است كه اين گوشت‌ها بايد دارای مهر حلال معتبر باشند.
captcha