شهرك‌سازی صهيونيسم بر منطق حق بازگشت پيشی گرفته است
کد خبر: 1816081
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۵

شهرك‌سازی صهيونيسم بر منطق حق بازگشت پيشی گرفته است

گروه سياسی و اجتماعی: علامه فضل‌الله با بيان ‌اين‌كه تجاوزهای رژيم صهيونيستی عليه ملت مظلوم فلسطين همچنان ادامه دارد، از پيشی گرفتن شهرك‌سازی رژيم صهيونيستی بر منطق حق بازگشت شهروندان فلسطينی به سرزمين خود به شدت انتقاد كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه لبنان، علامه سيد محمد حسين فضل‌الله كه در خطبه‌های نماز جمعه ديروز 30 مرداد ماه در بيروت سخن می‌گفت، اظهار كرد: اكنون در حالی ماه رمضان آغاز می‌شود كه جهان عرب و اسلام همچنان صحنه‌ جنگ‌ و درگيری است و اشغالگری در سرزمين‌های عربی و اسلامی به قوت خود باقی مانده است و موج جديد شهرك سازی‌ها و تهديدهای رژيم صهيونيستی به‌منظور تخريب منازل‌ شهروندان فلسطينی را شاهد هستيم.
مرجع عالی شيعيان در لبنان در ادامه افزود: برخی مسئولان جهان عرب به دولت آمريكا تعهد داده‌اند كه در راستای عادی‌سازی روابط با رژيم صهيونيستی عمل كنند و حتی برخی نيز به قدردانی از نخست وزير اين رژيم می‌پردازند.
علامه محمد حسين فضل‌الله همچنين تصريح كرد: فلسطين مرحله جديدی با عنوان پيشی گرفتن منطق شهرك سازی يهودی بر منطق حق بازگشت آوارگان و شهروندان فلسطينی را تجربه می‌كند؛ مرحله‌ای كه رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين بر آن صحه گذاشت و با اظهارات خود مخالفت خود را با هر گونه مقاومت و جهاد اعلام كرد.
وی افزود: امت اسلام اكنون گرفتار دشمن كينه‌توز و گروه‌های بين‌المللی توطئه‌گر شده است، اين گروه‌ها می‌خواهند ملت‌های مسلمان به سياست‌ها و طرح‌های اشغالگران پاسخ مثبت دهند؛ در حالی كه اين ملت‌ها همواره ثابت كرده‌اند كه در نخستين فرصتی كه فراهم شود، قادر به شكست اشغالگران خواهند بود.
علامه سيد محمد حسين فضل‌الله در ادامه با اشاره به انفجارهای اخير در عراق گفت: اكنون انفجارهای جنايتكارانه در بخش‌های مختلف عراق را شاهد هستيم و رئيس جمهور آ‌مريكا نيز افزايش موج خشونت‌های بيهوده را در عراق بشارت داده است تا قتل و كشتار از سوی اشغالگران و نيز تلاش برخی گروه‌ها برای ايجاد آشوب طايفه‌ای در عراق ادامه يابد بنابراين مسئولان سياسی و مردم عراق بايد متحد شوند و اجازه ندهند طرح‌های گروه‌های تكفيری و اشغالگران عملی شود.
مرجع عالی شيعيان در لبنان در ادامه خاطر‌نشان كرد: در چنين فضايی از شهروندان عراقی می‌خواهيم كه به عنوان يك گروه ملی و يك گروه اسلامی راه نفوذ عاملان آشوب در اين كشور را ببندند و همانند يك دست واحد در راستای دفاع از سرزمين و وطن خود گام بردارند.
اين انديشمند لبنانی در ادامه با اشاره به انتخابات افغانستان، گفت: انتخابات افغانستان در حالی برگزار می‌شود كه اشغالگران با ادامه حملات خود عليه غير نظاميان، آن‌ها را می‌كشند و اكنون ملت افغانستان هيچ راهی برای خروج از آشوب امنيتی و سياسی در كشورشان ندارند.
مرجع عالی شيعيان در لبنان همچنين تأكيد كرد: وضعيت كنونی افغانستان تنها توسط اشغالگران ايجاد شده و اين بحران حتی با برگزاری انتخابات رياست جمهوری نيز حل نمی‌شود؛ زيرا آنان نمی‌خواهند شهروندان افغانی رنگ آزادی را ببينند و طمع ورزی‌هايشان سبب شده است كه از اشغال و سلطه‌طلبی دست بر ندارند.
وی در پايان آگاهی جهان اسلام از طرح‌های اشغالگران كه به‌منظور انتقام گرفتن از مسلمانان، نمازگزاران و روزه‌داران در ماه رمضان انجام می‌شود و نيز يكپارچگی آنان برای رويارويی با توطئه‌های خارجی و ظلم داخلی را كه نتيجه جهل و تعصب برخی گروه‌ها است، خواستار شد.
captcha