تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه فعالیت‌های گروه‌های ضداسلامی در آلمان
کد خبر: 2675519
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه فعالیت‌های گروه‌های ضداسلامی در آلمان

گروه بین‌الملل: هزاران نفر از مهاجران مسلمان و مردم آلمان دیروز، ۱5 دی، با تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور شدت گرفتن اقدامات ضداسلامی احزاب و گروه‌های راست افراطی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری «Anadolu Agency»، در این تجمعات که در خیابان‌های کلن، برلین و اشتوتگارت برگزار شد، مردم اعتراض خود را نسبت به اقدامات ضد اسلامی گروه «اروپاییان وطن‌پرست علیه اسلامی‌سازی غرب» (پگیدا) اعلام کردند.
تظاهرات‌کنندگان اقدامات اسلام‌ستیزانه گروه پگیدا (PEGODA) و جنبش‌های ضداسلامی مقلد این گروه مانند KOEGIDA در کلن، HAGIDA در هامبورگ، BAERGIDA در برلین را محکوم  کردند.
گروه پگیدا که مقر آن شهر درسدن آلمان است، تاکنون با تحریک مردم چندین تظاهرات ضد مهاجرت و ضد اسلام و مسلمانان در این شهر برگزار کرده و موج جدیدی از اسلام‌ستیزی را در سراسر آلمان برانگیخته است. در پی اقدامات این گروه، دیگر شهرهای این کشور  نیز گروه‌های مشابهی ایجاد و خط مشی این گروه راست افراطی را که از سوی برخی احزاب راست آلمان حمایت می‌شوند، در پیش گرفتند.
پگیدا روز یکشنبه این هفته بزرگترین راهپیمایی ضداسلامی خود را با شرکت 18 هزار نفر در شهر درسدن برگزار کرد. جنبش‌های ضداسلامی در برلین، اشتوتگارت، مونستر و هامبورگ نیز تظاهراتی برگزار کردند.
در اعتراض به این اقدامات حدود 8 هزار نفر دیروز با تظاهرات در خیابان‌های شهر کلن، برنامه راهپیمایی گروه ضداسلامی تازه‌تأسیس KOEGIDA را محکوم کردند.
بایرام مرت، یک مهاجر مسلمان ترک، در این تظاهرات گفت: تعداد رو به افزایش حملات لفظی و فیزیکی علیه مهاجران و مساجد در آلمان نگران‌کننده است.
وی افزود: ما از دولت آلمان می‌خواهیم که به این مشکلات رسیدگی کند.
حدود 4 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می‌کنند که اکثر آن‌ها اصالتاً اهل کشور ترکیه هستند.
صدها نفر از فعالان چپ‌گرای آلمان نیز با تجمع در محلی که افراط‌گرایان کلن  قرار بود تظاهرات ضداسلامی برگزار کنند، مانع از برگزاری تظاهرات آن‌ها شدند.
تظاهرات در شهر کلن که نماد زندگی چندفرهنگی آلمان بوده است، از سوی سازمان‌های غیردولتی اسلامی و ترک و همچنین برخی احزاب سیاسی آلمان و حتی کلیساها حمایت شد.

captcha