«فرج‌الله سلحشور» سینمای قرآنی را جان دوباره بخشید
کد خبر: 3308252
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
شهریار بحرانی:

«فرج‌الله سلحشور» سینمای قرآنی را جان دوباره بخشید

گروه هنر: کارگردان سریال «مریم مقدس» گفت: فرج‌الله سلحشور هنرمندی است که با کارهای قرآنی خود سینمای قرآنی را شکل داد و با وجود تمام سختی‌ها دست از فعالیت در این عرصه بر نداشت.

شهریار بحرانی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری  بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این‌که سینمای قرآنی نیازمند حمایت است، گفت: حمایت از فیلم قرآنی آن گونه که باید رخ نمی‌دهد، حتی می‌توان گفت در برخی مواقع شدت این حمایت‌ها به پایین‌ترین حد خود می‌رسد به نحوی‌که برخی فیلمسازان علاقه‌مند به این حوزه از کار کردن در این حیطه دلسرد می‌شوند، اما به هر حال فیلمسازانی چون فرج‌الله سلحشور نیز وجود دارند که با تمام سختی‌ها، دست از کار قرآنی بر نمی‌دارند.

وی افزود: من زمانی به دلیل همین مشکلات پیش روی سینمای قرآنی از کار کردن در این حوزه دلسرد شده بودم، اما وقتی برای سریال «مردان آنجلس» از سوی فرج‌الله سلحشور دعوت به کار شدم تازه فهمیدم که کار قرآنی کردن چه پشتکار و همتی می‌خواهد. این تلاش تا نباشد کاری خوب تولید نخواهد شد، اما وقتی این اتفاق روی دهد کارهایی چون «یوسف پیامبر(ع)» یا «مردان آنجلس» خلق می‌شود.

سینمای دینی تنها به قصص قرآنی اختصاص ندارد

این کارگردان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سینمای دینی آن چیزی نیست که ما می‌شناسیم، بلکه حیطه‌ای بسیار وسیع دارد. در تفکرات اکثر مردم این گونه باب است که تنها کارهایی که به قصص قرآن می‌پردازند، فیلم قرآنی محسوب می‌شوند، اما این شکل از کار تنها بخشی از سینمای قرآنی را تشکیل می‌دهد، چون حیطه بسیار وسیعی وجود دارد که می‌توان در هر قالب و موضوعی به سینمای قرآنی بپردازد.

کارگردان فیلم «حمله به اچ 3» ادامه داد: برای درک بهتر مثالی می‌زنم. در قرآن کریم آمده که به پدر و مادر خود احسان کنید. این گفته را چگونه می‌توان در سینما تصویر کرد؟ آیا باید تنها از زبان یک بازیگر این جمله بیان شود یا اینکه کل داستان به سمت مضمون مورد نظر سوق پیدا می‌کند، مسلماً داستان است که مشخص می‌کند فیلم قرآنی چگونه اثری است.

وی در پایان گفت: امیدوارم که از هنرمندان قرآنی بیشتر حمایت شود؛ افرادی چون فرج‌الله سلحشور که در این راه قدم‌هایی بسیار خوبی برداشته‌اند. البته امیدوارم که از ساخت سریال قرآنی «حضرت موسی(ع)» حمایت شود تا شاهد کاری فاخر در حوزه کارهای قرآنی باشیم.

captcha