بارگذاری اولین شماره مجله «مطالعات رسانه و امت» دانشگاه مذاهب اسلامی
کد خبر: 3317321
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

بارگذاری اولین شماره مجله «مطالعات رسانه و امت» دانشگاه مذاهب اسلامی

گروه فضای مجازی: دانشگاه مذاهب اسلامی اولین شماره مجله علمی ـ تخصصی «مطالعات رسانه و امت» را منتشر و در فضای مجازی بارگذاری کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مجله علمی- تخصصی «مطالعات رسانه و امت» با مدیر مسئولی حجت‌ الاسلام والمسلمین احمد مبلغی و سردبیری محمد جعفر محمدزاده منتشر و در فضای مجازی بارگذاری شد.

محورهای اولین شماره این مجله عبارتند از: نقش رسانه در تحقق امت واحده اسلامی، فقه رسانه، ویژگی‌های رسانه تاثیر گذار منطبق بر آموزه‌های دینی و نقش رسانه‌های آزاد اسلامی در شکستن انحصار رسانه‌ای و جنگ نرم.

موضوعات و اهم مقالات شماره جدید این مجله نیز عناوینی همچون؛ «پیش درآمدی بر فقه رسانه (موضوع شناسی) احمد مبلغی»، الگوی «آرمان‌گرایی واقع‌بینانه» به مثابة ایدئولوژی اسلامی در«مدیریت انقلابی» رسانه، پدیده داعش و شگردهای رسانه‌ای،  درآمدی بر نقش نظام رسانه در جنگ نرم علیه امت اسلامی؛ رویکرد مفهومی، ویژگی‌های رسانه تأثیرگذار منطبق بر آموزه‌های دینی و معرفی نشریه پرچم اسلام از نشریات دینی تاریخ مطبوعات ایران است.

گفتنی است دانشگاه مذاهب اسلامی با توجه ویژه به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب در زمینه وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در سالیان اخیر، همت خود را بر امر مهم گفت‌و‌گو از طرق گوناگون قرار داده و رسانه را بستر مناسبی برای تعامل و گفت‌و‌گوی بین مذاهب اسلامی و نیل به سوی اعتدال و عدالت‌خواهی و نفی خشونت و افراطی‌گری دانسته است که امید می‌رود برنامه‌ها و ابزارهای موجود بتواند در جهت نیل به مقصود که همانا تحقق آرمان تقریب است، اثرگذار باشد.

برای مطالعه این مجله اینجا را کلید کنید!

علاقمندان برای ارائه مقالات خود می‌توانند به پایگاه اینترنتی  resanevaomat.mazaheb.ac.ir مراجعه کنند.

captcha