بحرین تدابیر امنیتی برای حفاظت از مساجد را افزایش می‌دهد
کد خبر: 3320897
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
پس از انفجار تروریستی کویت؛

بحرین تدابیر امنیتی برای حفاظت از مساجد را افزایش می‌دهد

گروه بین‌الملل: مقامات بحرینی در دیدار با رؤسای اوقاف سنی و شیعه این کشور، اعلام کردند که این کشور بعد از حمله تروریستی به مسجد امام صادق (ع) در کویت به دنبال افزایش اقدامات امنیتی درحفاظت از مساجد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «روسیا الیوم»، درپی حمله تروریستی اخیر در مسجد امام صادق(ع) کویت و همچنین تهدید داعش برای حمله به مساجد بحرین، مقامات این کشور تأکید کردند که تدابیر امنیتی برای حفاظت از مساجد و حمایت از امنیت شهروندان این کشور، افزایش می یابد.
به گفته این مقامات برای حفاظت از مساجد بحرین، اقدامات پیشگیرانه ازجمله استفاده از دوربین‌های مدار بسته و فناوری‌های جدید درنظر گرفته شده است.
در نشست وزیرکشور بحرین با رهبران مذهب شیعه و سنی نیز درباره بستن درهای مساجد بعد از پایان هرنماز توافق شد.
مقامات بحرینی همچنین بر اهمیت خطابه‌های دینی، برای افزایش اتحاد و همبستگی و دوری منابر از مسائل سیاسی تأکید کردند.
وزیر کشور بحرین در حالی از برخورد قانونی با فتنه‌‌انگیزی در منبرهای مساجد سخن گفت که برخی سلفی‌‌های کشورش شیعیان را کافر دانسته و در مساجد علیه آنان به تبلیغ می‌پردازند. این در حالی است که منامه هیچ گاه آنان را مؤاخذه یا محاکمه نکرده است.
«ترکی البنعلی»، سرکرده بحرینی گروه تروریستی «داعش» اندکی پس از انفجار تروریستی کویت، زمان و مکان عملیات انتحاری آینده این گروه را اعلام کرد و مدعی شد که بعد از انفجار کویت، جمعه آینده نوبت بحرین فرا می‌رسد.
جمعه گذشته درحمله تروریستی به مسجد امام صادق (ع) کویت ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند. داعش مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفته است.

captcha