پاسخگویی به ۱۳۵۰۰ شبهه دینی و اعتقادی در نرم‌افزار «پاسخ ۲»
کد خبر: 3324147
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

پاسخگویی به ۱۳۵۰۰ شبهه دینی و اعتقادی در نرم‌افزار «پاسخ ۲»

گروه فضای مجازی: مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم با ارائه نرم‌افزار «پاسخ ۲» به ۱۳۵۰۰ شبهه در حوزه‌های مختلف دینی و اعتقادی پاسخ داده است.

حمیدرضا لشکری، مسئول غرفه مرکز مطالعات پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با فعالیت‌های این غرفه گفت: مرکز مطالعات پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم یکی از مراکزی است که به دو صورت فعالیت می‌کند؛ یکی از فعالیت‌های آن به صورت مکتوبات است که در این حوزه به چاپ و تولید کتاب و نرم‌افزار می‌پردازد.
وی افزود: این مرکز 9 گروه علمی ـ تخصی از جمله کلام، تاریخ، فقه، عرفان، فلسفه، سیاست و حقوق دارد که همه گروه‌ها بر روی موضوعات خاصی کار می‌کنند و نتیجه فعالیت‌های آنها تبدیل به کتاب می‌شود که در این غرفه بخشی از محصولات برای فروش عرضه شده است.
لشکری گفت: تولیدات مرکز از ابتدای تأسیس تاکنون حدود 70 عنوان کتاب بوده که در این غرفه بالغ بر 35 کتاب عرضه شده است.
وی در مورد نرم‌افزارها نیز اظهار کرد: بالغ بر 12 عنوان نرم‌افزار نیز در این غرفه عرضه شده که مهمترین آنها نرم‌افزار «پاسخ 2» است که شامل 13500 سؤال و جواب در حوزه‌های معارف، قرآن، کلام، حدیث، دین‌پژوهی، ادیان، تاریخ، اخلاق، تربیت، فقه، عرفان، فلسفه، سیاست و حقوق می‌شود که مردم می‌توانند با تهیه این نرم‌افزار به راحتی پاسخ شبهاتی که در این موضوعات دارند را دریافت کنند.
لشکری گفت: قیمت این نرم‌افزار 10 هزار تومان است که با تخفیف 60 درصدی، در این غرفه به قیمت 4 هزار تومان فروخته می‌شود.
وی ارائه مشاوره‌های تخصصی را از دیگر فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: 9 گروه تخصصی مرکز مشاورانی دارند که برخی از آنها در ابتدای بخش حوزوی مستقر شده‌اند و طی سال‌های گذشته به موفقیت‌های خوبی در نمایشگاه قرآن دست پیدا کرده‌اند.
لشکری در مورد حضور مشاوران این مرکز در نمایشگاه کتاب نیز اظهار کرد: چند سالی است که در پشت‌بام شبستان حدود 120 متر غرفه از نمایشگاه کتاب در اختیار این مرکز قرار می‌گیرد که حدود 15 مشاور در آن مستقر هستند.
وی افزود: استقبال مردم از این مشاوران به حدی بوده است که طی 10 روز، بالغ بر 15 هزار سؤال به مشاوران ارائه شد.
لشکری همچنین عنوان کرد: در کنار ارائه مشاوره، نشست‌هایی نیز از سوی مرکز و با رایزنی دستگاه‌ها، مراکز، دانشگاه‌ها و مدارس به صورت کرسی‌های آزاداندیشی برگزار می‌شود.

captcha