تأسیس «شورای ادیان» در اشتوتگارت آلمان
کد خبر: 3449196
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

تأسیس «شورای ادیان» در اشتوتگارت آلمان

شعب خارجی: «شورای ادیان» با هدف سامان دهی کمک به پناهجویان و مقابله با موج روزافزون اسلام‌ستیزی در شهر اشتوتگارت آلمان تأسیس شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی berlin.icro.ir، «شورای ادیان» متشکل از جماعت مختلف مسیحی، یهودی و مسلمان عضو آن با هدف سامان دهی کمک به پناهجویان و مقابله با موج روزافزون اسلام ستیزی در شهر اشتوتگارت آلمان تأسیس شد.

این شورای تازه تأسیس قرار است جلساتی را برای گفت‌وگوی بین ادیان به‌صورت سالانه برگزار کند و نشان دهد که ادیان نه موجب جدایی، بلکه سبب پیوند هستند.

اعضای این شورا در بیانیه‌ای اعلام کردند که بر آن هستند تا نقش مهمی در تحقق یک هم زیستی مسالمت آمیز و خوب ایفا کنند.

مبتکران این طرح همچنین بیان کردند: در شرایطی که رشد تکثر و تنوع دینی و فرهنگی در شهر اشتوتگارت به واسطه ورود پناهجویان شتاب گرفته، نقش پیونددهنده دین را باید جدی گرفت و مغتنم شمرد.

ایده تشکیل این شورا متعلق است به کریستین هرمس، رئیس شورای کاتولیک شهر اشتوتگارت و همکار پروتستانش سورن شوِسیگ و هر دو بر این باورند که در کنار ارتباط تنگاتنگ بین انجمن های مسیحی و یهودی، گفت‌وگوی فشرده و مؤثر با انجمن های مسلمانان بسیار مهم و ضروری است.

سورن شوسیگ، رئیس شورای پروتستان شهر اشتوتگارت با نقد شرایط فعلی که عمدتاً از نقش دین در مناقشات و چالش ها یاد می‌شود، گفت: این شورا خلافش را نشان خواهد داد و شهر ما در این کار موفق خواهد شد.

علی ایپک، مسئول گفت‌وگوهای بین ادیان اتحادیه ترکی ــ اسلامی در بخش وورتمبرگ از ایالت بادن وورتمبرگ با استقبال از این طرح نسبت به موفقیت آن در فضایی سرشار از احترام متقابل ابراز اطمینان کرد.

به گفته وی این شورا قرار است همچنین به مقولاتی مثل تدریس ادیان در مدارس، حفظ هویت فرهنگی و نمازخانه هایی برای مسلمانان در شهر بپردازد.

اتحادیه مراکز فرهنگی اسلامی(VIKZ) نیز از تأسیس این شورا و هدفش در مواجهه با شعارهای ضد مسلمانان در جامعه ابراز خرسندی کرده است.

باربارا تراوب، سخنگوی هیئت رئیسه جامعه یهودیان اشتوتگارت، شکل گیری این شورا را فرصتی برای غلبه بر هراس بین ادیان دانست.

captcha