مردم در هر شرایطی با حضور در پای صندوق‌های رای، بهترین‌ها را برگزینند/ دعوت برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن
کد خبر: 3471558
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
رئیس‌جمهور:

مردم در هر شرایطی با حضور در پای صندوق‌های رای، بهترین‌ها را برگزینند/ دعوت برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن

گروه سیاسی: دکتر روحانی حضور مردم در انتخابات را کارساز توصیف کرد و با تأکید بر این که هیچ حرکتی نباید امید را از مردم سلب کند، گفت: در هیچ شرایطی نباید به صندوق‌های آرا پشت کنیم اگر حضور مردم در صندوق آرای خرداد 92 نبود امروز پیروزی در مذاکرات هسته‌ای و پایان تحریم‌ها را تجربه نمی‌کردیم. لذا امروز هم همان راه باید ادامه یابد و مردم باید در هر شرایطی در پای صندوق‌های آرا حضور یافته و بهترین‌ها را برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزینند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی امروز، یکشنبه 11بهمن، در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره)، ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و با اشاره به ویژگی‌های برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: شجاعت امام در ایستادگی در برابر استبداد و استعمار قدرت‌های بزرگ، شجاعت در جنگ و مقاومت و شجاعت در صلح و اجرای مدیریت شرایط جدید بعد از جنگ تحمیلی در کشور، همگی از ویژگی‌های برجسته امام راحل است که می‌تواند برای ما درس‌آموز باشد.

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: ‌البته امروز هم رهبری شجاع و مدیر، همان مسیر حضرت امام(ره) را ادامه می‌دهند و همگی مشاهده کردند که فتوای سیاسی ایشان در حق‌الناس بودن رأی مردم و رویکرد نرمش قهرمانانه تا چه میزان راهگشا و در ایجاد شرایط نوین در کشور تأثیرگذار بوده است.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) قدرت ایمان و دین را در مقطعی که شرق و غرب تصور می‌کردند که دوران دین برای همیشه سپری شده است، به رخ جهانیان کشیدند و نشان دادند که دین چگونه قادر است انقلاب و نهضت بزرگی را به ثمر نشانده و تخت استبداد و استعمار را سرنگون سازد.

رئیس‌ جمهور اساس و پایه انقلاب اسلامی را استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دانست و گفت: آزادی در اندیشه امام و انقلاب نه به معنای هرج و مرج بلکه به معنای آزادی در بیان، آزادی در انتخابات و برای اداره و پیشرفت کشور است و استقلال نیز نه به معنای انزوا بلکه به معنای نفی استیلای دیگران که ما نه بیگانه‌پرستیم و نه بیگانه‌ستیز؛ و نه انزوا را می‌پذیریم و نه هضم در جامعه غربی را قبول می‌کنیم.

دکتر روحانی با بیان این که امام از روز اول به ما یاد دادند که دین و دین‌سالاری در کنار مردم‌سالاری قرار دارد گفت: شعار مردم در اوایل نهضت اسلامی استقلال، آزادی و حکومت اسلامی بود و امام (ره) در همان ایام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حکومت اسلامی را تفسیر کرده و تأکید کردند که حکومت ما جمهوری اسلامی خواهد بود و از همان روز شعار مردم به «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» تغییر یافت.

رئیس‌ جمهور اضافه کرد:‌ امام راحل از روز اول به خوبی برای ما تبیین کردند که بقای نظام در صورتی امکان‌پذیر است که مردم پشتیبان این نظام باشند و اداره کشور با آرای مردم باشد و لذا در بیانی چنین فرمودند که باید پایگاه ملی داشت و با بیان روشن و صریح تأکید کردند که تمام ارکان جمهوری اسلامی به دست مردم و با آرای مردم خواهد بود.

دکتر روحانی افزود: این جمله امام که «همه امور به دست مردم است» برای ما روشن می‌سازد که پایه واساس این نظام در چارچوب احکام و مقررات اسلامی و رأی و نظر مردم می‌باشد.

رئیس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تقارن ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر امسال را با رفع تحریم‌ها مورد اشاره قرار داد و گفت: ایام دهه فجر امسال از یک سو با پیروزی منطق و استدلال کشورمان در برابر شش قدرت بزرگ و نیز همگام شدن با پایان یافتن تحریم‌ها و از بین رفتن فشارهای نابجا و همزمان شدن با احترام بیشتر جهانیان نسبت به ملت ایران مواجه است و از طرف دیگر در اوایل اسفند دو انتخابات بسیار مهم پیش رو داریم.

دکتر روحانی حضور مردم در انتخابات را کارساز توصیف کرد و با تأکید بر این که هیچ حرکتی نباید امید را از مردم سلب کند، گفت: در هیچ شرایطی نباید به صندوق‌های آرا پشت کنیم اگر حضور مردم در صندوق آرای خرداد 92 نبود امروز پیروزی در مذاکرات هسته‌ای و پایان تحریم‌ها را تجربه نمی‌کردیم. لذا امروز هم همان راه باید ادامه یابد و مردم باید در هر شرایطی در پای صندوق‌های آرا حضور یافته و بهترین‌ها را برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزینند.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: ‌این روزها از شورای نگهبان انتظار این است که امید بیشتری به جامعه برگردد و مردم با فضای بازتر و توان انتخاب بیشتر و رقابت گسترده‌تری بتوانند در انتخابات هفتم اسفند حضور یابند.

دکتر روحانی با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی به ملت ایران، رهبر معظم انقلاب و بیت مکرم حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: بیت امام راحل در نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب و پس از آن در استقرار این نظام زحمات زیادی متحمل شده و بار مسئولیت سنگینی بر دوش داشته‌اند و عزیزان بزرگواری را در این راه تقدیم کرده‌اند. لذا احترام به امام، احترام به راه و اصول امام و احترام به بیت امام می‌باشد.

رئیس‌ جمهور اضافه کرد: همچنین این ایام را به یادگار عزیز، عالم و دانشمند حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تبریک و تهنیت می گویم.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که افکار و اصول امام راحل یک مجموعه منسجم است و نباید بخشی از آن را مورد توجه قرار داده و بخشی دیگر فراموش شود، اظهار کرد: ‌از سخنان امام خمینی (ره) نباید به عنوان ابزار جناحی و گروهی استفاده شود، افکار و اصول امام به مانند درخت طیبه و مثمر ثمری است که همه ایام و روزهای آن باید مورد توجه باشد. اگر مرتباً تصویر زمستانی از این درخت نشان داده شود این به حق نیست. این درخت طیبه، بهار و تابستان دارد و باید به شاخسار پر از میوه آن هم توجه شود.

رئیس‌ جمهور تأکید کرد: همه باید نه به زبان بلکه در عمل تابع مجموعه راه و اصول امام باشیم.

دکتر روحانی در ادامه با دعوت از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: از همه ملت بزرگ ایران درخواست می‌کنم مثل هر سال و بیش از سال‌های قبل در راهپیمایی عظیم 22 بهمن حضور باشکوهی داشته باشند چرا که 22 بهمن روز آزادی ملت بزرگ ایران و روز پایان ظلمت و تاریکی است. و با حضور خود به همه جهانیان نشان خواهیم داد که همچنان در راه و خط امام بوده و باقی خواهیم ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی نیز در این مراسم در سخنانی با تبریک ایام دهه مبارک فجر به رییس جمهوری، اعضای هیئت دولت و با قدردانی از تلاش دولت برای توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها اظهار کرد: رئیس جمهوری یکی از فرزندان امام و سربازان خط امام هستند و توانمندی خود را به همه نشان دادند و جامعه به عزم و توان ایشان امیدوار است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد انتخابات پیش رو برای همه ملت مبارک باشد و بتواند یک بار دیگر حضور عمومی مردم را شکل داده تا با اتکا به آن، روزهای هر چه بهتری را در جامعه شاهد باشیم.

captcha