اتمام دوره کشوری تربیت مربی قرآن در آران و بیدگل
کد خبر: 3479360
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

اتمام دوره کشوری تربیت مربی قرآن در آران و بیدگل

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر عامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) کاشان گفت: دوره کشوری تربیت مربری قرآن بعد از5 روز آموزش تئوری وعملی یکشنبه 9 اسفند به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی حسن زاده مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) کاشان امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران ، اظهاررکرد: دوره کشوری تربیت مربی قرآنی کودک با حضور40 نفر از خواهران در 2 مرحله مقدماتی و تکمیلی توسط این مؤسسه در شعبه آران وبیدگل برگزار گردید.
وی با بیان اینکه این دوره ویژه خواهران در رده سنی 20 تا 35 سال برگزارشد، افزود: این دوره توسط مهدی فاضلی یکی از فعالان کشوری در زمینه کودک تدریس شد که به افراد قبول شده، گواهینامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان اعطا می‌شود.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) کاشان به اهمیت و ضرورت این دوره با اشاره به حدیث شریف «العلم فی‌الصغر کالنقش فی‌الحجر» اشاره کرد و گفت: با توجه به یافته‌های علمی دانشمندان علم روانشناسی، شخصیت اصلی هرفرد در سنین کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد و نیاز است که آموزش‌های دینی و قرآنی با رعایت استانداردهای لازم در قالب زبان کودکانه در این مقطع سنی ارائه شود.
حسن زاده با بیان اینکه ایجاد زمینه آشنایی، علاقه و انس کودکان با قرآن و مفاهیم دینی و نماز از اهدف کلی دوره مقدماتی بود، افزود: استفاده از زبان کودکانه در قالب شیوه‌های مختلف از قبیل داستان، شعر، بازی، نقاشی، کاردستی جهت انتقال و آموزش تعالیم و پیام‌های دینی و قرآنی به کودکان از شیوه‌های آموزشی این دوره بود.
مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان با بیان اینکه گذراندن دوره کاروزی به مدت 50 ساعت پس از اتمام دوره در مؤسسات قرآنی و مهدهای کودک محل سکونت شرکت کنندگان، از الزامات این دوره است، گفت: نحوه آزمون آن شامل ارائه فعالیت‌های عملی توسط فراگیران در حین دوره و آزمون عملی پایان دوره بود.

captcha